//
کدخبر: ۲۶۹۷۴۵ //

روند صعودی در شیبی ملایم

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت اما به دلیل افزایش نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و تقاضا برای خرید دارایی امن، در آستانه ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

روند صعودی در شیبی ملایم
به گزارش فرتاک نیوز،

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۰۱ دلار و ۴۷ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۵ درصد رشد داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

کایل رویدا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: در هفته جاری ریسکهای فعلی به قوت خود باقی ماندند و عوامل بنیادین تغییر محسوسی نداشتند. با این همه عوامل فنی بلندمدت نشان می دهد که روند حرکت قیمت آهسته شده و احتمال عقب نشینی کوتاه مدت طلا از محدوده فعلی وجود دارد.

بیش از ۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روز چهارشنبه در آمریکا گزارش شد که بزرگترین افزایش یک روزه آمار در میان تمام کشورهای جهان از زمان شیوع این پاندمی در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

آمار نشان داد که خریداران آمریکایی در مناطقی که آلودگی بیشتر بوده، از خرید خودداری می کنند و این موضوع به امید برای احیای سریع بزرگترین اقتصاد جهان ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا از ارزش دلار به عنوان دارایی امن حمایت کرده و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخته است.

آمار روز گذشته نشان داد که تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته به پایینترین میزان در چهار ماه اخیر کاهش پیدا کرد اما بیکاری ۳۲.۹ میلیون نفر در این کشور به معنای آن است که چند سال طول خواهد کشید تا بازار کار احیا شود.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به وضع قرنطینه مجدد در آمریکا، نزول کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۸۲۵ دلار و ۹ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۸ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان