//
کدخبر: ۲۶۹۰۵۲ //

در صورت عدم نیاز سهام خود را نفروشید

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان گفت: افرادی که روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از روز گذشته می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند.

در صورت عدم نیاز سهام خود را نفروشید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علی امانی زاده صبح امروز(۱۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تا ۲۹ خرداد ماه ۱۸ میلیون و۹۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند، افزود: کارگزاران براساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این افراد را در بورس یا فرابورس به فروش می‌رسانند و پول را در روزهای آینده به حساب شبای آن‌ها واریز خواهند کرد.

وی بیان کرد: اکنون افرادی که سهامشان یک میلیون تومانی است ارزش آن سی میلیون تومان و افرادی که سهامشان ۵۰۰ هزار تومان است ارزش سهم آن ۱۴ میلیون است و توصیه می‌شود سهام داران در صورت نداشتن نیاز سهام خود را نفروشند.

امانی زاده تصریح کرد: اطلاعات افراد جدید در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و اطلاعات آن‌ها بروز رسانی و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد و اگر افراد در سبد دارایی خود مشاهده نمی‌کنند باید به کارگزاری‌های خود مراجعه کنند.

وی در مورد مشاهده نشدن سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت‌های کارگزاری، افزود: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را بروز رسانی کنند مشکل برطرف می‌شود.

این مقام مسئول درباره افرادی که قبل از ۱۵ خرداد فرم‌های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده اما هنوز وجهی دریافت نکرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که شماره شبای حساب بانکی آن‌ها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، همه وجه را در روزهای اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

امانی زاده با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرایند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه (ثبت‌نام در سجام، احرازهویت سجام، ارائه مدارک و پرداخت هزینه ...) معاف شدند، افزود: تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و بانک مرکزی نیز شماره شبای برخی از افراد را تایید نکرده یا حساب بانکی آن‌ها غیر فعال بوده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان بیان کرد: حفاظت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت و پس از فروش سهم، حفاظت از وجوه آن‌ها از اولویت‌های مهم این شرکت است که با وسواس و سختگیری این امر را انجام می‌دهیم تا دارایی سهامداران سهام عدالت تحت هیچ شرایطی در خطر نباشد و این سخت‌گیری باعث بروز تاخیرهایی در خصوص برخی مشتریان کارگزاری‌ها شده است.

وی افزود: افرادی که اطلاعات خود را ثبت کرده اند و نمی‌توانند سهام خود را مشاهده کنند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان