//
کدخبر: ۲۵۵۱۳۱ //

مصرف بنزین بشدت کاهش پیدا کرد

تقاضا برای بنزین در آمریکا و سایر کشورهای جهان با دستور مقامات برای ماندن مردم در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که رفت و آمدها را محدود کرده، به شدت کاهش پیدا کرده است.

مصرف بنزین بشدت کاهش پیدا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارش شرکت تحقیقاتی "آی اچ اس مارکیت" حاکی از کاهش ۴۶.۶ درصدی فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. یک جایگاه معمولی سوخت حدود ۱۱ هزار گالن بنزین فروخت که کمتر از ظرفیت دو تانکر سوخت است.

با دستور دولت آمریکا برای ماندن مردم در خانه، افت تقاضا برای بنزین شدت گرفت و در یک هفته ۳۰ درصد کاهش یافت. کاهش مصرف بنزین در آمریکا منعکس کننده وضعیت مشابه در اسپانیا و ایتالیا است که شدیدترین قرنطینه را در میان کشورهای اروپایی اعمال کرده اند. تقاضا برای بنزین در این منطقه حدود ۸۵ درصد کاهش داشته است.

آمار هفتگی دولت آمریکا نشان داد که عرضه بنزین در بازار کمترین میزان از سال ۱۹۹۴ بوده است. اگرچه این کاهش به شدت کاهش فروش بنزین به مصرف کنندگان معمولی نبوده است اما احتمالا با دریافت سوخت کمتر از سوی فروشندگان، شدت خواهد گرفت. پالایشگاهها تولیدشان را کاهش داده اند زیرا ذخایر سوخت در مخازن افزایش پیدا کرده و به نوبه خود باعث پایین رفتن قیمتهای نفت شده است. طبق برآورد برخی از تحلیلگران، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است حداکثر ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

آمار ملی آمریکا با آمار ایالتی تطابق دارد. هفته گذشته یک گروه تجاری در کالیفرنیا از کاهش ۶۰ درصدی فروش بنزین و دیزل در مناطق شهری و کاهش ۳۵ درصدی در مناطق روستایی از اوایل مارس تا ۲۷ مارس خبر داده بود. گروههای تجاری در تگزاس و فلوریدا هم نصف شدن فروش بنزین در مناطق بزرگ شهری را گزارش کرده اند.

وزارت انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین در سه ماهه دوم امسال حدود ۲.۳ میلیون بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کند.

تقاضای اروپایی

کشورهایی اروپایی هم با کاهش مصرف بنزین روبرو شده اند. طبق اعلام شرکت خط لوله CLH Group، تقاضا برای بنزین در اسپانیا در هفته منتهی به ۲۹ مارس بر مبنای سالانه ۸۳ درصد کاهش پیدا کرد. انجمن فروشندگان بنزین انگلیس هم اعلام کرد فروش بنزین در این کشور در اواخر مارس ۶۶ درصد در مقایسه با میانگین دو ماه پیش از آن کاهش داشت.

نظرسنجی گروه صنعتی Bovag از فروشندگان خودرو و شرکتهای حمل و نقل در هلند نشان داد که فعالان این بخش تقریبا نیمی از درآمدشان را در نتیجه شیوع ویروس کرونا از دست داده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در آمریکا تقاضا برای دیزل به اندازه بنزین آسیب ندیده است زیرا تحویل کامیونی ادامه دارد. اما پایلوت کو که بزرگترین شرکت تراک استاپ است، با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا بر زنجیره تامین و محدودیت فعالیت اقتصادی ناشی از آن روبرو شده است و انتظار دارد با کاهش فعالیت خودروسازان و خرده فروشان بزرگ این روند در هفته های آینده تشدید شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان