//
کدخبر: ۲۵۰۲۳۴ //

تخفیف، شرط استقبال مردم از فروش اینترنتی/ همه نیاز کشور به ماسک در داخل تأمین می‌شود

رئیس اتاق اصناف تهران از لزوم تخفیف هایی از سوی فروشگاه ها برای ایجاد انگیزه در خرید اینترنتی مردم خبرداد وگفت: از روز گذشته وزارت بهداشت اجازه فروش ماسک و دستکش را به فروشگاه های تجهیزات پزشکی و داروخانه ها صادر کرد.

تخفیف، شرط استقبال مردم از فروش اینترنتی/ همه نیاز کشور به ماسک در داخل تأمین می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم نوده فراهانی در خصوص فروشگاه های بهاره مجازی که جایگزین نمایشگاه های بهاره شده ، اظهار داشت: مردم بدانند این نمایشگاه بهاره نیست بلکه فروشگاه اینترنتی است که با توجه به اینکه باید با علم روز پیش رفت و در شرایط فعلی مردم برای حضور در اماکن عمومی با محدودیت رو به رو هستند، فررش اینترنتی کالا  اقدام خوبی است که از امروز شروع شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم در فروشگاه های اینترنتی داشتن زیر ساخت مناسب و برنامه ریزی است زیرا باید مردمی که از این فروشگاه ها خرید می کنند از امنیت خرید و یا مرجوع کردن کالا به هر دلیلی مطمئن باشند و بدانند درصورت داشتن شکایت  به کجا مراجعه کنند. 

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در سال ٩٢ که قانون اصناف تدوین شد، فروش اینترنتی کالا نیز در این قانون دیده شد، گفت: بر اساس قانون نظام صنفی، فروشگاه هایی مجاز به فروش اینترنتی کالا هستند که پروانه کسب از صنف مربوطه داشته باشند. البته پیش از این بودند فروشگاه هایی که بدون پروانه کسب اقدام به فروش اینترنتی می کردند ولی در حال حاضر این موضوع حل شده است.

نوده فراهانی در خصوص تعداد فروشگاه هایی که در تهران برای فروش اینترنتی در سامانه bahar99.ir ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: بر اساس گفته های مسئولان تا کنون ٣� فروشگاه در تهران ثبت نام کرده و قرار است جشنواره هایی نیز گذاشته شود که امیدواریم در این وقت محدود بتوان اطلاع رسانی مناسب و خوبی در این خصوص انجام شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخفیف هایی نیز از سوی فروشگاه ها در فروش اینترنتی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: قطعا باید انگیزه ای برای مردم ایجاد شود تا برای خرید اینترنتی رغبت نشان دهند، بنابراین اصناف با در نظر گرفتن تخفیف، انگیزه لازم را در مردم ایجاد کنند و در مقابل نیز دولت تخفیف هایی در حوزه مالیات، بیمه و .. کسبه به ترغیب شدن آنها و افزایش فروشگاه های اینترنتی کمک کند.

وی در ادامه گفت: این طرح تازه شروع شده و امیدواریم با ایجاد انگیزه که همان تخفیف های مناسب است، شاهد استقبال خوب مردم از فروش اینترنتی باشیم و در مقابل نیز فروشگاه های بیشتری وارد سامانه خواهند شد.

*اجازه فروش ماسک و دستکش به فروشگاه های تجهیزات پزشکی و داروخانه ها

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی در خصوص آخرین وضعیت توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، اظهار داشت: وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که واحدهای صنفی حوزه تجهیزات پزشکی که در سامانه IMED  وزارت بهداشت ثبت شده اند می توانند اقدام به فروش ماسک کنند و این نشان دهنده این است که نیاز شبکه بهداشت و درمان در این زمینه  تأمین شده است.

نوده فراهانی با بیان اینکه بر همین اساس داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی که در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده اند می توانند از این پس اقدام به فروش ماسک و دستکش کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تعداد تولید کنندگان ماسک،وضعیت عرضه آن نیز هر روز بهتر خواهد شد و مجوز وزیر بهداشت به فروشگاه ها و داروخانه ها نیز گواه این موضوع است و طی هفته جاری نیز قطعا اوضاع بهتر خواهد شد تا جایی که دیگر مردم در تامین ماسک نیز هیچ مشکلی نخواهند داشت.

وی  با بیان اینکه پیش از این ٥کارتن ماسک فروش آن ٦ماه طول می کشید و با ورود این ویروس یک دفعه تقاضا برای آن بسیار افزایش یافت،گفت: ٤هفته گذشته همه تولید کنندگان را جمع کرده و به آنها گفتیم که باید تولیدات خود را برای تأمین شبکه بهداشت تنها به وزارت بهداشت تحویل دهند و  سپس کارگاه هایی نیز برای تولید ماسک راه اندازی شد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با بیان اینکه سه الی چهار روز بسته بندی و استریل کردن ماسک ها زمان می برد تا وارد بازار شود  گفت: در حال حاضر نیاز شبکه بهداشت کشور تأمین شده و تصمیم روز گذشته وزارت بهداشت مبنی بر اجازه فروش ماسک به فروشگاه های تجهیزات پزشکی ثبت شده و داروخانه نیز گواه این موضوع است:؛ بنابراین  طی هفته جاری نیاز مردم نیز تأمین خواهد شد.

 نوده فراهانی تاکید کرد: تا کنون همه نیاز کشور به ماسک در داخل تأمین شده و هیچ ماسک وارداتی، وارد کشور نشده است، زیرا سایر کشورها نیز خود به دلیل شیوع این بیماری به ماسک نیاز دارند و صادرات را ممنوع کرده اند، بنابراین تا کنون نیاز ماسک در داخل تأمین شده است. البته  تنها وزارت بهداشت ماسک های مخصوصی را برای اتاق عمل ها نیاز داشت که اقدام به واردات کرده و در راه است.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان