//
کدخبر: ۲۴۳۴۶۶ //
مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

کمبود ماسک فیلتر دار در استان ملموس است/ماسک های کاغذی برای پیشگیری کفایت می کند

کمبود ماسک فیلتر دار در استان ملموس است/ماسک های کاغذی برای پیشگیری کفایت می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر تورج شیرزادیان مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار فرتاک نیوز اظهار داشت: ۱۰ شرکت تولید ماسک‌ کاغذی (معمولی ) در کشور  و در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت شده است که از این طریق ماسک های کاغذی را در اختیار مراکز فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی و داروخانه در سطح استان قرار داده ایم.

دکتر شیرزادیان افزود:  در حال حاضر شرکت دارای مجوز تولید ماسک فیلتر دار در کشور نداریم و این ماسک ها وارداتی هستند و در این شرایط نبود آنها در کشور ملموس است .

وی تصریح کرد : بر اساس گزارشات ماسک های کاغذی هم می تواند از وردد ویروس کرونا جلوگیری کند و بر اساس نظریه وزارت بهداشت  ماسک های فیلتر دار در شرایط خاص و برای افرادی که در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند مانند کادر پزشکی ضرورت پیدا میکند که به جز ماسک باید از پوشش مناسب و ،عینک های خاص هم استفاده نمایند و در غیر اینصورت ماسک های کاغذی میتوانند راه گشا باشد هر چند که در صورت لزوم واردات این ماسک انجام خواهد شد.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: ماسک های کاغذی به وفور در دسترس مردم می باشد و هر گونه افزایش قیمت در این زمینه ممنوع است و در صورت تخلف وگرانفروشی با صنوف برخورد چو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خوناهد شد.

  دکتر شیرزادیان در پایان عنوان کرد: همشهریان عزیز میتوانند هر گونه تخلف در این مورد را با سامانه ۱۹۹ معاونت غذا و دارو در میان بگذارند تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان