//
کدخبر: ۲۴۳۹۱۶ //

آجیل شب عید گران می‌شود؟

با وجود آنکه کمتر از ۳۵ روز به شب عید زمان‌باقی است، تقاضای چندانی برای خرید آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد.


آجیل شب عید گران می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با وجود آنکه کمتر از ۳۵ روز به شب عید زمان مانده است، بازار بسیاری از اقلام‌ طبق سنت دیرینه ایرانیان با رفت و آمد بیشتری باید همراه باشد که رصدها از سطح بازار این موضوع را تایید نمی کند. یا رصدها از سطح بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.علیرضا ارزانی ممقانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در این باره توضیحاتی ارائه کرده است:

در حال حاضر وضعیت بازار آجیل و خشکبار مطلوب است و کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد بر التهاب بازار شب عید دامن بزند.

باتوجه به فراوانی تولید،کیفیت بالای محصول و افت قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای خرید در بازار افزایش یابد.

صادرات در شرایط مساعدی به سر می‌برد و تنها صادرکنندگان با مشکل بازیافت ارز به کشور رو به رو هستند که انتظار می‌رود مسئولان ذیربط تدابیری برای این موضوع بیاندیشند چرا که مشکلات خود تحریمی بیشتر از تحریم به صادرکنندگان لطمه می‌زند.

با وجود سرمازدگی و از بین رفتن بخشی از تولید بادام درختی همچنان با کمبود عرضه در این محصول رو به رو هستیم که این امر تا حدودی در قیمت این محصول تأثیر گذاشته است.

قیمت هر کیلو پسته فندقی را ۱۲۰ هزار تومان، پسته احمد آقایی ۱۳۰ هزار تومان، پسته اکبری ۱۵۰ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۵۵ هزار تومان، تخمه کدو ریز ۵۰ هزار تومان، بادام‌زمینی ۳۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۳۸ هزار تومان، مغز بادام ایرانی ۱۷۰ هزار تومان، فندق ۵۵ هزار تومان و انجید ۶۶ هزار تا ۱۴۶ هزار تومان اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان