//
کدخبر: ۲۴۱۵۳۱ //

زنگنه: سهمیه بنزین نوروزی در حیطه وظایف وزارت نفت نیست

وزیر نفت درباره سهمیه بنزین نورزوی گفت: این موضوع در حیطه وظایف وزارت نفت نیست و دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

زنگنه: سهمیه بنزین نوروزی در حیطه وظایف وزارت نفت نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 بیژن زنگنه وزیر نفت امروز پس از نشست با اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی، درباره برگزاری نشست فوق‌العاده وزارتی اوپک به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در پی شیوع این ویروس در چین و در پی آن توقف فعالیت بعضی از کارخانه‌ها، صنعت حمل ونقل و ..، مقدار مصرف نفت در این کشور تحت تاثیر قرار گرفته و سبب کاهش تقاضا برای نفت خام شده است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش تقاضا و ثبات عرضه، قیمت نفت با افت همراه شده است، تصریح کرد: در صحبتی که با رئیس دوره‌ای اوپک داشتم عنوان کردم اگر قرار باشد پیش از نشست از پیش تعیین شده در ماه مارس نشستی برگزار شود، باید درباره کاهش تولید توسط همه اعضا آمادگی و اطمینان وجود داشته باشد، اما اگر قرار باشد در نشستی فوق‌العاده مذاکره کنیم و بعد تصمیم بگیریم، ضرورتی برای برگزاری نشست پیش از موعد مقرر وجود ندارد و نشست 178 در همان تاریخ چهارم و پنجم مارس 2020 (15 و 16 اسفندماه) برگزار شود.

وزیر نفت درباره وضع نصب سکوهای جدید پارس جنوبی با بیان اینکه بخش فراساحل این میدان گازی مشترک به جز فاز 11 امسال پایان می‌یابد، گفت: امسال با نصب 6 سکو در پارس جنوبی به‌عنوان رکوردی تاریخی ثبت می‌شود، تولید این 6 سکو به مرور زمان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: کار در بخش دریایی پارس جنوبی پس از این برای حفظ و نگهداشت تولید این میدان مشترک گازی خواهد بود.

زنگنه درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان هم توضیح داد: همه محورهای اصلی این استان برای موضوع گازرسانی فعال است. شبکه‌گذاری در زاهدان و انشعاب‌پذیری در بعضی از نقاط این شهر در حال انجام است، البته معتقدم انشعاب‌پذیری در این شهر نسبت به شبکه‌گذاری کمی عقب است.

وی به خواسته مردم این استان برای دریافت وام برای گازکشی منازل و تحقق آن از سوی رئیس جمهوری و آغاز پرداخت آن از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: همزمان شبکه‌گذاری داخل شهری در 4 تا 5 شهر استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است، لوله‌گذاری برای رساندن گاز به زابل در حال انجام است.

وزیر نفت با بیان اینکه برای گازرسانی چابهار- کنارک سه قرارداد امضا شده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان این دولت در صورت تامین ورق، گازرسانی این استان را تکمیل کنیم؛ تولید ورق عریض در کشور اندک است و ما تقاضا کردیم اجازه واردا را به ما بدهند تا بتوانیم لوله‌سازها را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: کار گازرسانی در بقیه شهرهای این استان نیز فعال است.

وزیر نفت درباره اینکه آیا می‌توانیم به مشارکت تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌های وزارت نفت امیدوار باشیم، اظهار کرد:  انسان به امید زنده است.

وی درباره سهمیه بنزین نورزوی هم پاسخ داد: این موضوع در حیطه وظایف وزارت نفت نیست و دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان