//
کدخبر: ۲۳۹۴۱۹ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۵

قیمت نفت روز جمعه ۲ درصد کاهش داشت و نفت برنت بیشترین افت هفتگی طی بیش از یک سال اخیر را به ثبت رساند.

 قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۵
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از گسترش شیوع ویروس کرونای چینی در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان و کاهش میزان سفرها افزایش یافته است قیمت نفت روز جمعه 2 درصد کاهش داشت و نفت برنت بیشترین افت هفتگی طی بیش از یک سال اخیر را به ثبت رساند.

ویروس کرونا تاکنون جان 41 نفر را گرفته و بیش از 1300 نفر را مبتلا کرده است. همچنین حمل و نقل عمومی در بیش از 10 شهر چین متوقف شده است. همچنین مواردی از ابتلا به ویروس در چند کشور دیگر آسیایی و آمریکا و فرانسه نیز مشاهده شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 35 سنت معادل 2.2 درصد کاهش به 60 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 6.4 درصد افت داشت که بیشترین افت هفتگی از 21 دسامبر 2018 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 4 سنت معادل 2.5 درصد کاهش به 54 دلار و 19 سنت رسید و افت هفتگی 7.4 درصدی را به ثبت رساند که بدترین عملکرد هفتگی از 19 جولای تاکنون بود.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز در شیکاگو گفت: «همه تغییرات قیمت به ویروس کرونا بر می گردد و ما هیچ نشانه ای از بهتر شدن اوضاع دریافت نکرده ایم.»

مقامات بهداشتی نگران اند که میزان ابتلا به این بیماری در طی تعطیلات سال نوی چینی که میلیون ها چینی به سفر می روند به صورت تساعدی رشد کند.

تجربه بیماری های مسری قبلی از جمله بیماری سارس در سال 2003 نشان می دهد که تاثیر اقتصادی این بیماری نسبتا پایین خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان