//
کدخبر: ۲۱۹۹۷۶ //

قیمت خرید سیب صنعتی مشخص شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت:کارگروه تنظیم بازار با پیشنهاد ارایه شده در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی موافقت کرد.

قیمت خرید سیب صنعتی مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا کلامی با اعلام این مطلب، افزود: کارگروه تنظیم بازار در پنجاه و چهارمین نشست خود مصوباتی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی داشت.

وی در توضیح این مطلب بیان کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکننذگان سیب درختی و صنایع تبدیلی،سازمان تعاون روستایی طرح خرید حمایتی سیب صنعتی را جهت مصارف کارخانجات را به گونه‌ای تدوین کند که امکان خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب فراهم شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: در قالب این طرح سیب درختی با قیمت مناسب جمع‌آوری شده و با حداکثر ظرفیت، فرآوری خواهد شد.

کلامی گفت:دولت در راستای حمایت از باغدار و مدیریت بازار، با تامین تسهیلات برای جمع آوری سیب و تعیین مابه التفاوت ،به گونه ای اقدام کند که قیمت خرید حدود 800 تومان به دست باغدار برسد.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی موظف شدند با هماهنگی با صنایع مربوطه با استقرار مراکز خرید حمایتی در کارخانجات، نسبت به جمع‌آوری مازاد سیب صنعتی به طوری که مستقیما به کارخانجات منتقل شود، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت همچنین در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای تنظیم بازار میوه شب عید نیز گفت: ستاد تنظیم بازار از همین حالا به مساله ورود کرده است تا در ایام پرمصرف سال یعنی روزهای پایانی سال مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

کلامی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار با تصویب طرح ذخیره‌سازی میوه در ایام پایانی سال مقرر کرد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شود تا نسبت به تعیین استاندارد خرید، قیمت کف میوه، حداکثر قیمت مورد توافق و همچنین تدوین متن موافقت‌نامه همکاری در این خصوص اقدام کند.

وی تاکید کرد: در این راستا پیش بینی شده است از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای این برنامه حداکثر استفاده انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در پایان در خصوص قیمت خرید میوه به منظور ذخیره سازی شب عید نیز بیان کرد: در قالب طرح خرید شب عید نیز منافع باغدار مورد توجه است و پیش بینی شده است حدود بیست هزار تن سیب درختی ممتاز و حدود بیست تا سی هزار تن پرتقال تامسون و والنسیای کیفی در قالب این طرح خریداری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان