//
کدخبر: ۲۱۷۵۵۱ //

رشد چهار درصدی شاخص بورس در هفته دوم مهر ماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۱۰ مهر ماه) به عدد ۳۲۶ هزار و ۱۱۷ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود چهار درصد افزایش داشت.

رشد چهار درصدی شاخص بورس در هفته دوم مهر ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۱ هزار و ۷۰۸ واحد رشد داشت،  شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (سوم مهر ماه) با عدد ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (دهم مهر ماه) به عدد ۳۲۶ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۶۳ هزار و ۲۱۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۷۹ هزار و ۳۷۱ واحد رسید و افزایش ۱۶ هزار و ۱۵۷ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۱ هزار و ۵۵۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۹۶ هزار و ۴۲۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۱ هزار و ۲۸۴ واحد به عدد ۶۴ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

ارزش بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت ۱۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ۲ درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد رشد داشت.

در هفته منتهی به ۱۰ مهر ماه بانک ها، بیمه و بازنشسته، مواد دارویی، رادیویی، انبوه سازی، رایانه، خودرو، حمل و نقل، کانی های غیرفلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی های فلزی و قند و شکر از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت مواد دارویی و بانک ها، و بیمه و بازنشسته با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، سرمایه گذاری ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، فلزات اساسی، دارویی، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سیمان، آهنک و گچ، سرمایه گذاری ها، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، مخابرات، استخراج کانه های فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان