//
کدخبر: ۲۱۵۲۵۹ //
توسط دژپسند در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک صورت گرفت

تجلیل از مسئولیت‌پذیری و نقش تأثیرگذار بانک سپه در توسعه اقتصادی کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری را یکی از ویژگی‌های بارز بانک سپه دانست و از عملکرد مطلوب این بانک در تزریق منابع به چرخه تولید، مشارکت در اجرای طرح های ملی و فروش اموال مازاد قدردانی کرد.

تجلیل از مسئولیت‌پذیری و نقش تأثیرگذار بانک سپه در توسعه اقتصادی کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرهاد دژپسند در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روحیه دفاع و پایداری در برابر دشمن آحاد مردم به‌ویژه نیروهای حوزه جهاد و جنگ باعث شد در طولانی‌ترین جنگ طی 400 سال اخیر کشورمان، حتی یک سانتی‌متر از خاک ایران را به دشمن واگذار نکنیم؛ بنابراین بانک سپه با خدمات‌رسانی مطلوب باید قدردان این قشر باشد.

دژپسند تأمین خدمات موردنیاز نیروی مسلح را یکی فعالیت‌های ویژه بانک سپه اعلام کرد و افزود: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این بانک در کنار وظایف بانکداری خود اقدامات مکملی در زمینه حفظ تمامیت ارضی کشور و ماهیت انقلاب اسلامی انجام می‌دهد و مأموریت اش در خدمات‌رسانی به نیروهای مسلح پررنگ‌تر و مهم‌تر خواهد بود.

ضرورت ورود بانک‌ها به دانش‌بنیان کردن اقتصاد کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر نقش بانک‌ها در کمک به توسعه کشور در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید برای گسترش ملی آموزش، تحقیق و ترویج دانش برای کمک به توسعه کشور در زمینه‌های مختلف ورود کنند و عملکرد سالانه آنها در مورد کمک به دانش‌بنیان کردن و علمی شدن اقتصاد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: بانک‌ها باید از ظرفیت‌های تمامی مراکز و مؤسسات عالی آموزشی برای علمی کردن اقتصاد استفاده کنند و با آنها تعامل داشته باشند.

مسئولیت‌پذیر و ریسک‌پذیری؛ ویژگی بارز بانک سپه

دژپسند ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی بانک سپه در اقتصاد کشور، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری یکی از ویژگی‌های بارز بانک سپه است و این بانک با پذیرفتن مسئولیت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح و عاملیت تأمین مالی پروژه‌های مهار آب‌های مرزی در سال‌های اخیر این موضوع را اثبات کرده است.

استفاده از تجارب بانک‌های موفق دنیا

وزیر امور اقتصاد و دارایی به مدیران بانک سپه توصیه کرد برای اجرای موفق طرح‌های مختلف از تجربیات بانک‌های موفق و به‌روز دنیا استفاده کنند.

وی به پیشینه بانک سپه در استفاده از فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد این بانک با توسعه خدمات الکترونیکی خود با خدمات‌رسانی سریع، متنوع و ارزان به الگوی دیگر بانک‌های کشور تبدیل شود.

دژپسند در مورد فعالیت خارجی بانک‌ها، اظهار داشت: بانک‌ها باید با در نظر گرفتن برخی ملاحظات در مورد استمرار فعالیت برخی شعب خارجی خود بررسی های لازم را بعمل آورند.

بانک سپه بزرگ‌ترین بانک کشور می‌شود

وی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را یک پروژه بسیار بزرگ و حساس خواند و گفت: با شناختی که از توانمندی‌های بانک سپه دارم این طرح بزرگ با موفقیت عملیاتی و این بانک به بزرگ‌ترین بانک کشور و دنیای اسلام تبدیل خواهد شد.

دژپسند از مدیران بانک سپه خواست با توجه به الزامات جدید، شعب مازاد را بدون خدشه‌دار شدن خدمات‌رسانی مطلوب به نیروهای مسلح و با در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و جغرافیایی و برنامه مستقل ادغام کنند.

لزوم افزایش بهره‌وری در نظام بانکی کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی به‌ضرورت افزایش بهره‌وری و کارایی در نظام بانکی کشور تأکید کرد و گفت: بانک‌ها باید با اجرای بانکداری دیجیتال و رعایت اصول بانکداری شرکتی و به‌طورکلی سیستمی کردن کارها به افزایش بهره‌وری و کارایی خود کمک کنند و بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و اقدامات آنها در این زمینه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی یادآور شد: حاکمیت اصول شرکتی در بانک‌ها و استفاده فناوری اطلاعات در کارها به شفافیت بیشتر عملکردها کمک می‌کند.

عملکرد مطلوب بانک سپه در استفاده از منابع در چرخه تولید

دژپسند به لزوم واگذاری اموال مازاد بانک‌ها اشاره و تأکید کرد: بانک‌ها؛ وکلای سپرده‌گذاران باید منابع مشتریان را در پروژه‌های سودآور سرمایه‌گذاری کنند؛ البته آنها باید از ورود به بخش‌های نظیر املاک و شرکت داری اجتناب کنند.

وی به عملکرد مطلوب بانک سپه در به‌کارگیری منابع در چرخه تولید اشاره کرد و گفت: این بانک با فراهم آوردن امکان واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری امید گام مهمی در واگذاری اموال مازاد خود برداشته است.

بانک‌ها برای سودآوری برنامه جامع اجرایی داشته باشند

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به‌ضرورت توجه بانک‌ها به سودآوری، تصریح کرد: بانک‌ها برای کاهش میزان زیان و افزایش سودآوری خود باید برنامه جامع اجرایی داشته باشند و برای تحقق این موضوع اصلاح ساختار سازمانی و مالی را به‌صورت جدی دنبال کنند.

وی گفت: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، فرصت مناسبی برای اصلاح ساختار مالی و سازمانی این بانک است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۲۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان