//
کدخبر: ۲۱۳۱۲۷ //

مجلس مانع فروش سهام بانک رفاه در بورس شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ممانعت نمایندگان مجلس از اقدام جدید دولت درخصوص فروش سهام بانک رفاه در بورس خبر داد.

مجلس مانع فروش سهام بانک رفاه در بورس شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سهیلا جلودارزاده  در برنامه رادیویی "مناظره" با موضوع بررسی موانع قانونی تحقق سه‌جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری به وجود آمده است و منافع کارگران را درنظر می‌گیرد، عنوان کرد: مشکل اساسی مسئله قدرتمند بودن دولت و حاکمیت در امور مربوط به این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه قانون سه‌جانبه‌گرایی نیازمند بازنگری است، عنوان کرد: دولت که یکی از ارکان این قانون است به عنوان کارفرمای شرکت‌های بزرگ خصوصی که هنوز دولتی باقی مانده‌اند، محسوب می‌شود، بنابراین وزن نماینده‌های کارفرما و کارگری در این جلسات به یک میزان نیست که باید بازنگری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز مخالفت با دولتی شدن سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت تنها باید نظارت کند و سپس توازن را میان بخش کارگری و کارفرمایی برقرار کند اما از آنجا که خود به عنوان کارفرما حضور دارد از اعمال و اجرای مواردی که به نفع کارگر باشد جلوگیری می‌کند.

جلودارزاده برداشت منابع تامین اجتماعی توسط دولت‌ها را به عنوان یکی از مشکلات این نهاد برشمرد و عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین گردش مالی در کشور را دارد و این موضوع مورد توجه دولت‌هایی است که پول نیاز دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه نواقص قانونی، این سازمان را به صندوق پس انداز دولت‌ها مبدل کرده است و بخش بزرگی از این مطالبات هنوز پرداخته نشده است که به بخش کارگری لطمه وارد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آنجا که نمایندگان مجلس برای پیگیری امور خود به دولت نیاز دارند در یک سال نخست هر دولت، تیم‌بندی‌ها شکل می‌گیرد و تعدادی از افراد به عنوان فراکسیون کارگری در مجلس آغاز به کار می‌کنند که با تلاش مضاعف از مشکلات زیادی جلوگیری می‌کنند.

جلودارزاده به اقدامات فراکسیون کارگری مجلس اشاره کرد و گفت: اخیرا وزارت بهداشت و درمان با به کارگیری یک لابی پرقدرت و ثروتمند، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس را با خود همراه کرده بود که هدف آن بازگرداندن سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بود تا با بودجه این نهاد طرح نظام سلامت را اجرایی کند اما اقدامات فراکسیون کارگری این اقدام را خنثی کرد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: برنامه جدید دولت برای سازمان تامین اجتماعی، قرار دادن سهام بانک رفاه در بورس و فروش آن است. مجلس در این خصوص نیز ورود پیدا کرده و در حال مقابله با آن است چون سرمایه این بانک متعلق به دولت یا یک نهاد خاص نیست بلکه صاحب آن کارگران هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان