//
کدخبر: ۲۰۹۳۱۹ //

تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی صادرات فرش را متاثر می‌کند

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: قوانین و مقررات دست‌وپاگیر به منزله تحریم‌ داخلی است که بیش از تحریم‌های خارجی صادرات فرش را متاثر می‌کند.

تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی صادرات فرش را متاثر می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تحریم صادرات فرش ایران توسط آمریکا گفت: آمریکا با این کار اشغال را هدف‌گذاری کرده است در حالی که ما از ظرفیت اشتغال‌زایی در این حوزه غافل شده‌ایم. 

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان فرش دستاف با بیان اینکه برای دور زدن تحریم‌ها باید از طریق صادرات مجدد اقدام کرد، گفت: این در حالی است که این کار هزینه‌ها را افزایش و قیمت تمام شده فرش را افزایش می‌دهد و در نتیجه رقابت در بازارهای بین‌المللی با توجه به حضور رقبا برای ما سخت‌تر می‌شود. 

فاخر با بیان اینکه حدود 2 میلیون نفر در حوزه تولید فرش مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها لازم است دولت به این بخش هم در راستای اشتغال‌زایی و هم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی توجه بیشتری داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی بر صادرات و تولید اثرگذار است، بیان داشت: سازمان مالیاتی کشور ارائه فاکتور برای خرید و فروش را الزامی کرده و براساس این الزام قانونی باید مشخصات خریدار و فروشنده و همچنین کد اقتصادی در فاکتور ذکر شود. 

فاخر اظهار داشت: این در حالی است که بافندگان فرش از پرداخت مالیات معاف هستند و کد اقتصادی هم ندارند با این شرایط بافندگان فرش امکان ارائه فاکتور با کد اقتصادی را ندارند که این امر باعث می‌شود آنها نتوانند اطلاعات فروش را ارائه دهند و صادرات این محصول شامل معافیت‌ها نشده و جرایمی نیز شامل حال آنها شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان