//
کدخبر: ۲۰۶۱۲۳ //

اعزام صادرات خدمات فنی و مهندسی به اوکراین

گروه بنگاه‌ها:دبیر کل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: این انجمن تمام تلاش خود را برای اعزام گسترده متخصصین ایرانی به کشور اوکراین به کار می گیرد.

اعزام صادرات خدمات فنی و مهندسی به اوکراین
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهمن صالحی  روز یکشنبه در دیدار با  معاون سفیر اوکراین در ایران که در محل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران برگزار شد، افزود: اوکراین، کشور صنعتی و رو به رشدی است که تقویت ارتباطات دو سویه متخصصین آن به عنوان وظیفه انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی به طور مستمر پیگیری خواهد شد.

وی، اظهار کرد: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ایران با تعداد اعضای بسیار و متخصصین کارآمد، آمادگی کامل برای صدور خدمات خود به کشور اوکراین را دارد.

صالحی تصریح کرد: سفارت اوکراین در جمهوری اسلامی ایران باید ارتباط خدمات فنی و مهندسی و کل بخش خصوصی ایران با کشور اوکراین را تقویت کرده و این مسیر را در جهت پیشرفت دو کشور تسهیل کند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: کشور اوکراین فرصت بسیار مناسبی دارد تا بازار صنعت غرب را به شرق متصل کند.

رئیس انجمن دوستی ایران و اوکراین ، افزود: اگر شرکای قوی از اوکراین آمادگی داشته باشند، می توان با ارتباط با شرکت های بزرگ عضو انجمن در ایران، رشد اقتصادی بسیار بالایی نصیب دو کشور کرد.

صالحی اضافه کرد: سندیکاها و ان جی او های همتای انجمن ما در بخش خصوصی اوکراین اگر با تایید سفارت این کشور معرفی شوند، خواهیم توانست ضمن ارتقای سطح مبادلات تخصصی ، سبب رونق بازارهای صنعت ساخت دو کشور شویم.

وی تاکید کرد: باید به اقتصاد ملی دو کشور توجه داشته باشیم و کمک کنیم تا بخش خصوصی راه های پیشرفت اقتصادی دو طرف را با ایجاد بازار کار خود رونق بیشتر ببخشد.  

صالحی در این دیدار خواستار حمایت های بیشتر دولت اوکراین از موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران شد، تا سبب تقویت بنیه اقتصادی دو کشور شود.

معاون سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با این کستردگی اعضا و متخصص  می تواند پل ارتباطی خوبی برای بخش خصوصی کشور اوکراین باشد.

یوگن گراوچنکو ، افزود: بخش خصوصی باید در دو کشور برای ارتباطات خود  بیش از اینها تلاش کنند و منتظر دولتی ها نباشند.

وی با اشاره به دیدار قبلی خود با دبیر کل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران اضافه کرد: اتاق تهاتر بین دو کشور توسط بخش خصوصی باید ایجاد شود تا بسیاری از مسائل تبادل تخصص در این مسیر حل و فصل شود.

رایزن اقتصادی سفارت اوکراین در ایران تاکید کرد: صادرکنندگان باید راه های صادرات کالا و تخصص خود را پیدا کنند.

وی افزود: شورای صادرکنندگان اوکراین با ارتباط خوبی که با وزارت امور خارجه دارد تسهیل کننده امور صادراتی بین دو کشور است که بخش خصوصی نیز باید از آن بهره بیشتری ببرد.

گراوچنکو گفت: دولت ها در این مسیر چندان فعال نیستند، اما بخش خصوصی باید چنانچه پیش از این هم بوده به صورت فعال در جهت صدور خدمات فنی و مهندسی نیز گام های موثرتری بردارد.

انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با بیش از 240 عضو و 80 عضو جامعه مهندسان مشاور ، بیش از 20 سال فعالیت در پروژه های فنی و مهندسی در کشورهای مختلف دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان