//
کدخبر: ۲۰۵۸۰۲ //

ترخیص خودروهای دپو شده به کجا رسید؟

با پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده، وضعیت ۱۰۴۸ دستگاهی که پروانه الکترونیکی دریافت کرده و در آستانه خروج قرار داشتند بلاتکلیف باقی ماند و با وجود ارائه پیشنهاد جدیدی از سوی گمرک برای رفع این مشکل هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

ترخیص خودروهای دپو شده به کجا رسید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نیمه تیرماه پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک بود، اما در مهلت زمانی که از سوی هیات وزیران تعیین شد فقط ۶۶۵۳ خودرو ترخیص شده و ۱۰۴۸ دستگاه به وجود دریافت پروانه الکترونیکی زمان کافی برای خروج نداشتند.

در حالی دولت اعلام کرد که فعلا هم برنامه‌ای برای برای تمدید زمان ندارد که در فاصله‌ای کوتاه گمرک پیشنهادی را مطرح کرد که در صورت تایید در هیات وزیران این ۱۰۴۸ دستگاه امکان ترخیص سریع را پیدا می‌کنند؛مبنی بر این که با اصلاح مصوبه هیات دولت عبارت "مهلت ترخیص" به "مهلت صدور پروانه الکترونیکی" تغییر کند که در این حالت تمام خودروهایی که پروانه دریافت کرده بودند امکان ترخیص داشتند حتی اگر دیگر زمان برای ترخیص تمدید نمی‌شد.

حدود دو هفته از پیشنهاد گمرک به وزارت اقتصاد به منظور طرح درهیات دولت گذشته اما همچنان به نظر می‌رسد این موضوع تعیین تکلیف نشده و تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و صاحبان خودرو بلاتکلیف باقیمانده‌اند.

ماجرای خودروهای وارداتی دپو شده به حدود دو سال پیش بر می‌گردد که نزدیک به ۱۳ هزار خودرو وارد شد، اما به دلیل مسائل مختلف از جمله ثبت سفارش‌های غیر قانونی و تغییر سیاست ارزی دولت این خودروها در گمرک دپو شد، اما به هر صورت از نیمه دی‌ماه دولت مصوبه‌ای را گذراند که به صاحبان خودرو چهار ماه فرصت داد که برای ترخیص خودروها با دریافت مجوزهای لازم و انجام تشریفات گمرکی اقدام کند.

نیمه اردیبهشت این زمان به پایان رسید و هیات دولت دو ماه دیگر این فرصت را تمدید کرد. گزارش گمرک از این حکایت داشت که در این فاصله ۶۶۵۳ خودرو ترخیص شد. ۱۰۴۸ دستگاه پروانه دریافت کردند و ۳۴۰ دستگاه دیگر هیچ پروانه‌ای برای آنها صادر نشده بود و سایر خودروها نیز به دلایلی از جمله پرونده‌های قضایی در جریان ترخیص قرار نداشت.

در این بین گمرک برای تسریع ترخیص خودروهای وارداتی این‌گونه فرآیند را پیش بینی کرده بود که در مرحله اول بعد از صدور پروانه خودروها به درب خروجی گمرک هدایت شده و سایر مجوزها را در آن مرحله دریافت کنند که موجب ترخیص سریع‌تر شود اما با پایان مهلت این خودروها در آستانه ترخیص در گمرک باقی ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان