//
کدخبر: ۲۰۵۶۹۵ //

۹ نیروی امنیتی مصری در درگیری با شبه‌نظامیان کشته شدند

وزارت کشور مصر از کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد وابسته به «جنبش حسم» این کشور در شمال این کشور خبر داد.

۹ نیروی امنیتی مصری در درگیری با شبه‌نظامیان کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه‌های مصر از درگیری شدید نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با افراد مسلح در استان «الفیوم» (جنوب غربی پایتخت) خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «اکسترا نیوز» مصر پنجشنبه (۱۷ مرداد) در خبری فوری گزارش داد که در این درگیری‌ها نه تن از «عناصر تروریستی» کشته شده‌اند.

وزارت کشور مصر طی بیانیه‌ای به این درگیری‌ها اشاره کرد و مدعی شد که نیروهای امنیتی این کشور با «تروریست‌های» جنبش «حسم» درگیر شده‌اند و تمامی کشته‌ها نیز وابسته به این گروه بودند.

دوشنبه این هفته بر اثر تصادف یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز کلینیک بیماران سرطانی شهر قاهره با خودروهای دیگر، ۲۰ نفر کشته و ۴۷ تن دیگر زخمی شدند.

سرویس‌های اطلاعاتی مصر بر اساس نتایج اولیه مدعی شدند که جنبش حسم که وابسته به جماعت اخوان المسلمین است، در این انفجار دست دارد. این جنبش در واکنش به این ادعا، این حادثه را به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت و هرگونه ارتباط خود با این حادثه را تکذیب کرد.

بر اساس ادعای سرویس اطلاعات مصر، قرار بود این خودرو در نزدیکی یکی از مقرهای امنیتی این کشور منفجر شود که تصادف این خودرو قبل از رسیدن به هدف مانع از انجام عملیات تروریستی می‌شود.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در واکنش به این انفجار، آن را «عملیات تروریستی و بزدلانه» خواند. دولت مصر اخوان المسلمین و گروه‌های وابسته به آن را «تروریستی» و فعالیت‌های آن‌ها را غیرقانونی می‌داند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان