//
کدخبر: ۲۰۴۵۶۰ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۱

قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت در روز جمعه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد بالا رفت و به ۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت نفت حدود 2 درصد در روز جمعه افزایش یافت و جایگاه خود را پس از بیشترین کاهش طی سال ها به خاطر وضع عوارض جدید ترامپ بر واردات از چین، به دست آورد.

 تصمیم ترامپ که قرار است از اول سپتامبر اجرایی شود، جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر دنیا و مصرف کنندگان نفت خام را افزایش می دهد. این جنگ زنجیره جهانی عرضه را مختل و بازارهای مالی را خراب کرده است.

 قیمت نفت خام برنت روز پنج شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد که  شدیدترین کاهش در بیش از سه سال گذشته بود. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم تقریبا 8 درصد کاهش یافت تا بیشترین کاهش را طی چهار سال گذشته ثبت کند.

 قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت در روز جمعه 1.5 تا 2.5 درصد بالا رفت و به 62 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا 1.07 تا 2 درصد افزایش یافت و به 55.02 دلار در هر بشکه رسید.

 ولی هنوز آسیب پذیری بازار نفت در جای خود باقی است چون بازار منتظر اقدامات تلافی‌جویانه چین در روزهای آینده است.

 ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد یک عوارض 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار از واردات چینی وضع میکند و اگر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نتواند به سرعت در جهت عقد قرارداد حرکت کند، عوارض را بیش از این افزایش می دهد.

 این اطلاعیه ترامپ تقریبا تمام واردات چین به داخل آمریکا را در بر می گیرد. اقتصاد آمریکا 2.1 درصد در سه ماهه دوم 2019 گسترش یافت که بیش از حد تصور اقتصاددان‌ها بود ولی از رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال جاری کمتر بود.

 هنوز نشانه هایی از آسیب های اقتصادی جنگ تجاری بین آمریکا و چین وجود دارد که گزارش کند شدن تولید کارخانه ای در ماه جولای یکی از آنهاست.

 تولید کارخانه ای در آمریکا در ماه گذشته کاهش یافت و به کمترین حد طی یک سال گذشته رسید. ساخت و ساز هم در ژوئن پایین آمد و سرمایه گذاری خصوصی در بخش پروژه های ساخت و ساز به کمترین حد طی یک تا یک سال و نیم گذشته رسید.

کندی رشد اقتصادی باعث کاهش تقاضای نفت در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا شده است.

 میانگین مقدار نفت خام موجود در پالایشگاه های نفت آمریکا طی ماه گذشته 17.2 میلیون بشکه در روز بود که 1.3 درصد نسبت به همین دوره در سال قبل کاهش داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان