//
کدخبر: ۲۰۳۵۰۶ //
بر اساس اعلام مرکز آمار؛

تعداد دام سبک کشور در تیرماه ۹۸ به ۶۳ میلیون راس رسید

نتایج طرح آمارگیری ماهانه تعداد دام سبک، در تیر ماه نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور ۴۶.۴ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ۱۷.۱ میلیون رأس بوده است.

تعداد دام سبک کشور در تیرماه ۹۸ به ۶۳ میلیون راس رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور در تیرماه سال ۹۸ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، در تیرماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور ۴۶.۴ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ۱۷.۱ میلیون رأس بوده است که نسبت به ماه قبل، به‌ ترتیب ۱.۹ و ٢ درصد کاهش یافته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ۵۲۹ هزار رأس بره و ١٣٢ هزار رأس بزغاله در خردادماه امسال در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به ماه قبل به‌ترتیب ٧٩ و ٣۶ درصد کاهش داشته است.

با توجه به ویژگی‌های دام سبک، جمعیت این نوع دام در طول سال همواره در حال تغییر است، به‌نحوی‌ که با افزایش زایش در فصل‌های پاییز و زمستان، جمعیت افزایش می‌یابد و در فصل‌های بهار و تابستان، با کاهش زایش و همچنین خروج دام‌های پرواری از بهره‌برداری‌ها، جمعیت کاهش می‌یابد.

نتایج این آمارگیری که از مهر ماه ١٣٩٧ شروع شده است نشان می‌دهد که اوج زایش‌های دام سبک در فصل زمستان رخ داده است که انتظار می‌رود دام‌های پرواری حاصل از این زایش‌ها به‌مرور وارد چرخه تولید گوشت کشور شوند و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود روند عرضه دام سبک برای تولید گوشت در ماه‌های آتی با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

3190460

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان