//
کدخبر: ۱۹۳۱۴۶ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۳/۱۸

پس از آنکه عربستان اعلام کرد اوپک در آستانه توافق بر سر تمدید توافق کاهش تولید قرار دارد، قیمت نفت روز جمعه حدود ۳ درصد افزایش داشت.

 قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۳/۱۸
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان اعلام کرد اوپک در آستانه توافق بر سر تمدید توافق کاهش تولید قرار دارد، قیمت نفت روز جمعه حدود 3 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 62 سنت معادل 2.6 درصد افزایش به 63 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 40 سنت معادل 2.7 درصد افزایش به 53 دلار و 99 سنت رسید.

نفت برنت در این هفته برای سومین هفته متوالی کاهش داشت و افت حدودا 2 درصدی را تجربه کرد. نفت خام آمریکا نیز رشد هفتگی حدودا یک درصدی را تجربه کرد. روز چهارشنبه قیمت هز دو شاخص نفتی به پایین ترین رقم از ماه ژانویه رسیده بود.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در کنفرانسی در روسیه اعلام کرد، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش باید توافق کاهش توید را تمدید کنند.

وی افزود، در حالی که اوپک در آستانه توافق در این زمیه است، نیاز به مذاکرات بیشتری با کشورهای غیرعضو اوپک برای تمدید توافق داریم. زمان توافق اولیه در پایان ماه ژوئن منقضی می شود. دیگر عامل کاهش عرضه نفت اوپک در ماه های اخیر، تحریم های نفتی آمریکا علیه دو عضو این سازمان یعنی ایران و ونزوئلا بوده است.

در آمریکا شرکت های‌انرژی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفتی را به پایین ترین رقم از فوریه 2018 یعنی 789 سکو رساندند. تعداد سکوهای حفاری در این هفته با 11 مورد کاهش مواجه بود که بیشترین افت هفتگی از ماه آوریل تاکنون بود.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت تقویت شاخص ها در بازارهای بورس بوده است. افزایش شاخص ها پس از آن رخ داد که انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا احتمال‌کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان