//
کدخبر: ۱۹۲۴۷۲ //

چراغ سبز دولت به اجرای قوانین مالیاتی مربوط به بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید به صورت یکپارچه در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود، گفت: اجرای تک بعدی این قانون در بازار مسکن، قطعا موجب بروز تلاطم در بازارهای دیگر خواهد شد.

 چراغ سبز دولت به اجرای قوانین مالیاتی مربوط به بازار مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

 سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عزم دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: اجرای این قانون قطعا در ساماندهی بازار مسکن و مقابله با سوداگری و دلال بازی اثرگذار است، اما باید به این نکته توجه شود که اجرای قانون مالیات بر عایدی تنها در بازار مسکن تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید به صورت همزمان در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود

اخبار اقتصادی- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر تمام کارشناسان قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید به صورت همزمان در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود، حال اگر این قانون تنها در بازاری مانند بازار مسکن مورد استفاده قرار گیرد، آن وقت باید شاهد فرار سرمایه از این بازار باشیم.

در شرایط کنونی بازارهایی مانند سکه، طلا، ارز و خودرو  نیازمند نظارت و کنترل بیشتری هستند، از این رو می توان قانون مالیات بر عایدی سرمایه در تمام این بازارها عملیاتی شود که قطعا این اقدام از بروز دلال بازی جلوگیری خواهد کرد.

بهادری افزود: در شرایط کنونی بازارهایی مانند سکه، طلا، ارز و خودرو  نیازمند نظارت و کنترل بیشتری هستند، از این رو می توان قانون مالیات بر عایدی سرمایه در تمام این بازارها عملیاتی شود که قطعا این اقدام از بروز دلال بازی جلوگیری خواهد کرد.

بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی نتیجه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید به صورت یکپارچه در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود، گفت: اجرای تک بعدی این قانون در بازار مسکن، قطعا موجب بروز تلاطم در بازارهای دیگر خواهد شد.

بیش از 3 میلیون واحد خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره تعامل و همکاری وزارتخانه با سازمان امور مالیاتی برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: اجرای این قانون نیز در ساماندهی بازار مسکن موثر است، در شرایط کنونی بیش از 3 میلیون واحد خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد، حال اگر این مساکن ساماندهی شود، می توان بخش عمده ای از کمبودها را رفع کرد.

لزوم مقابله با احتکار مسکن در کلانشهرها

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم مقابله با احتکار مسکن در کلانشهرها تأکید کرد و گفت: البته در شرایط کنونی پایگاه اطلاعاتی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی کامل نیست، از این رو دولت باید هر چه سریع تر نسبت جمع آوری اطلاعات اقدام کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۴۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان