//
کدخبر: ۱۸۹۹۸۲ //

وضعیت بازارها در این هفته چگونه خواهد بود؟ / پیش‌بینی روند بازارها

در هفته گذشته همان‌طور که پیش‌بینی کرده بود نزولی بودن روند دلار ادامه یافت و در بازار سهام نیز با کاهش نااطمینانی‌های سیاسی روند بازار کمی بهبود یافت.

وضعیت بازارها در این هفته چگونه خواهد بود؟ / پیش‌بینی روند بازارها
به گزارش فرتاک نیوز،

 هر هفته اتفاقاتی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی رخ می‌دهند که ممکن است در روند بازارهای مالی تاثیرگذار باشند. در هفته قبل همان‌طور که تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود نزولی بودن روند دلار ادامه یافت و در بازار سهام نیز با کاهش نااطمینانی‌های سیاسی روند بازار کمی بهبود یافت.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال، بورس با بازدهی حدود دو درصدی تنها بازار سودده بود و مابقی بازارها با بازدهی منفی به کار خود پایان دادند، طلا در هفته مذکور بیشترین افت قیمت را تجربه کرد. در هفته قبل سکه ۳٫۶ درصد، طلا ۵٫۴ درصد و دلار ۴٫۱ درصد بازدهی منفی داشتند.

مطالعه بیشتر:

 آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / تنها یک بازار سوددهی داشت!

اما در هفته جاری وضعیت بازارها چگونه خواهد بود؟ مروری بر تحلیل‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از این است که نقش بازارساز در بانک مرکزی، اخبار مربوط به بازار متشکل ارزی و آرام بودن فضای سیاسی مهمترین تاثیر را در روند نزولی بودن قیمت دلار داشته است و به تبع از این افت قیمت، روند طلا نیز نزولی شده است. با این حال در اواخر هفته قبل توقف کاهش قیمت دلار کمی فعالان بازار ارز را با این ابهام مواجه کرد که شاید روند مانند گذشته ادامه پیدا کند. در آخرین روز کاری هفته قبل نیز نرخ صرافی ملی دیگر روندی صعودی به خود گرفت.

با این حال در هفته جاری نیز قابل پیش‌بینی است که هر سه عامل هفته گذشته وجود دارند. درباره نقش بازارساز در بانک مرکزی می‌توان به سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد که به صراحت گفته است: ذخایر کافی ارز در کشور وجود دارد و بانک مرکزی هر زمانی اراده کند وارد بازار می‌شود، کما اینکه گاهی وارد این بازار شده و نتیجه را تغییر داده است.

درباره اخبار مربوط به بازار متشکل ارزی نیز آغاز پیش ثبت نام بازار متشکل ارزی اعلام شده و در عین حال رئیس کل بانک مرکزی بیان کرده است: فعالیت بازار متشکل ارزی در مرحله پایلوت قرار دارد.

مطالعه بیشتر:

 آخرین خبرها از بازار متشکل ارزی

اما سومین عامل که کاهش نااطمینانی‌های سیاسی است نیز به نظر می‌رسد وضعیت مانند هفته گذشته است. از جمله اخبار سیاسی که شاید بتوانند بر جو بازارها در هفته پیش‌رو تاثیر بگذارند اظهارات اخیر ترامپ است که نسبت به ارسال نیروی بیشتر به خاورمیانه ابراز تردید کرده است.

علاوه بر این، دیدار وزیر امور خارجه ایران با مقامات عالی پاکستان، استقبال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رایزنی اخیر مقامات آلمانی و عمانی در ایران و احتمال سفر نخست وزیر ژاپن به ایران هم  از دیگر اخباری است که می‌توانند نااطمینانی‌ها در بازارها از جمله ارز را کاهش دهند. بدین ترتیب اگر بانک مرکزی روند هفته قبل خود را در هفته جاری تکرار کند و تقاضای جدیدی به بازار ارز وارد نشود تکرار روند هفته قبل در هفته پیش رو چندان دور از انتظار نیست.

این روند بازار ارز می‌تواند به بازار داخلی طلا نیز سرایت کند. اما در این شرایط بازار دیگر مالی یعنی بورس چه روندی خواهد داشت؟

عملکرد بازارها در اردیبهشت نشان می‌دهد که بورس بهترین وضعیت را داشته است و با توجه به خوش‌بینی تحلیلگران از ادامه وضعیت این بازار به نظر می‌رسد همچنان این روند ادامه پیدا کند.

در هفته گذشته دنیای‌اقتصاد یک پیش‌بینی به نقل از ۵۰ گروه تحلیلی بازار سهام منتشر کرد که نشان می‌داد آنها چشم‌انداز بازدهی ۴۹ درصدی را برای بازار سهام در امسال پیش‌بینی کرده‌اند. با توجه به بازدهی حدود ۲۰ درصدی این بازار در دو ماهه نخست امسال به نظر می‌رسد در ماه‌های پیش‌رو روند بورس حتی از دو ماهه نخست هم بهتر شود.

نظرسنجی این هفته  از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه نیز نشان می‎دهد که این بازار در هفته پیش‌رو متمایل به رشد خواهد بود و گروه‌ فلزی، بانکی و خودرویی پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهند بود. از سوی دیگر در هفته جاری قرار است سهامداران بورس شاهد سومین عرضه اولیه امسال باشند .

همچنین در هفته پیش‌رو احتمالا کارنامه اردیبهشت ماه بازار مسکن منتشر خواهد شد که می‌تواند نشان دهد در این بازار مهم نیز در روزهای اخیر چه اتفاقاتی رخ داده است. در بازار خودرو نیز در هفته جاری می‌توان منتظر انتشار کارنامه تولید اردیبهشت ماه خودروسازان بزرگ کشور بود تا بر اساس روند تولید آنها به پیش‌بینی‌های قیمتی روند بازار اتکا کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان