//
کدخبر: ۱۸۹۶۴۰ //

رمزعبور کاربران گوگل در معرض دسترسی هکرها!

گفته می‌شود گوگل به مدت ۱۴ سال گذرواژه حساب کاربری شرکت‌های کارآفرینی و استارتاپ را در قالب plain text ذخیره سازی کرده و در این مدت امکان دسترسی این اطلاعات به کارمندانش را داده است.

رمزعبور کاربران گوگل در معرض دسترسی هکرها!
به گزارش فرتاک نیوز،

 کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که شرکت گوگل به مدت ۱۴ سال گذرواژه و رمز عبور بسیاری از شرکت‌های کارآفرینی، تکنولوژی و استارتاپی را در سرورهای خود ذخیره سازی کرده است و این بدان معناست که گوگل در طول تمامی این سال‌ها امکان دسترسی به اطلاعات خصوصی و محرمانه حساب کاربری کاربران و شرکت‌های مختلف را به کارمندانش داده است.

در سال‌های اخیر به شدت مساله حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه افراد حقیقی و حقوقی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است و کارشناسان و محققان امنیتی نیز با پژوهش و بررسی‌های دقیق خود سعی دارند که علاوه بر هشدار به کاربران و صاحبان سرمایه و کسب و کار، به شرکت‌های تکنولوژی نیز هشدار دهند که در مورد امنیت سرویس‌های ارائه شده خود نهایت دقت را به خرج داده و در صورت لزوم به برطرف کردن ضعف‌های امنیتی مربوطه بپردازند.

یکی از بخش‌های بزرگ و پرطرفدار گوگل که مورد استفاده شرکت‌های مختلف و استارتاپها قرار می‌گیرد، سرویس جی‌سوییت (G Suite) گوگل است که اخیراً این غول تکنولوژی آمریکایی خود اعتراف کرده است که در ساختار این سرویس مشکلات و آسیب پذیری‌های جدیدی را دریافته و کشف کرده که موجب شده است رمز عبور حساب کاربری کاربران در این سرویس در فایل متن ساده ( plain text) ذخیره و نگهداری شود. گفته می‌شود این مشکل از سال ۲۰۰۵ تاکنون وجود داشته اما متخصصان امنیتی گوگل بر این باورند که در طول تمامی این مدت از رمز عبور کاربران و شرکت‌های مذکور هیچ سوءاستفاده‌ای صورت نگرفته و هیچ مدرکی دال بر آن نیز یافت نشده است.

همین مساله سر و صدای بسیاری از کاربران سرویس مذکور گوگل را درآورده و موجب شد توئیت های جنجالی متعددی را در شبکه‌های اجتماعی خود علیه گوگل منتشر کنند و نارضایتی خود از سهل انگاری و عدم توجه متخصصان امنیت سایبری فعال در این شرکت بزرگ را به جهان اعلام کرده و نشان دهند.

در حقیقت، سرویس جی سوئیت یک نسخه متفاوتی از سرویس پست الکترونیک گوگل یا جیمیل است که به منظور استفاده شرکت‌ها طراحی و توسعه داده شده است که به مسئولان و مدیران شرکت‌ها در این اپلیکیشن اجازه داده می‌شد برای کاربران و کارمندان خود رمز عبورهای از پیش تعیین شده انتخاب کنند که حالا گفته می‌شود تمامی این گذرواژه‌ها در قالب فایل‌های متن ساده توسط گوگل ذخیره و نگهداری می‌شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان