//
کدخبر: ۱۸۶۳۵ //

سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۱۶ چقدر برای بازاریابی هزینه کردند؟

خبرگزاری Yonhap با انتشار گزارشی به هزینه‌های بازاریابی کمپانی‌های Samsung و LG در سال 2016 پرداخته است. بر اساس این گزارش، در این سال سامسونگ 10 میلیارد دلار و ال جی 1 میلیارد دلار صرف بازاریابی کرده‌اند.

سامسونگ و ال‌جی در سال 2016 چقدر برای بازاریابی هزینه کردند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با افزایش رقابت در صنعت فناوری، کمپانی‌ها مجبورند هزینه بیشتری برای بازاریابی صرف کنند تا مصرف‌کنندگان را به خرید محصولاتشان ترغیب کنند. بر اساس گزارشی از خبرگزاری Yonhap، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در سال گذشته دقیقا چنین کاری انجام دادند.

کمپانی سامسونگ در سال 2016 مبلغ 11.5 تریلیون وون (حدود 10 میلیارد دلار) برای بازاریابی برند و محصولات خود در سرتاسر جهان هزینه کرد. غول دنیای تکنولوژی، 4.4 تریلیون وون (حدود 4 میلیارد دلار) از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات کرد که در مقایسه با سال گذشته، 15 درصد رشد داشته است.

شرکت ال‌جی سال گذشته با صرف 1.3 تریلیون وون (حدود 1 میلیارد دلار) در بخش تبلیغات، بودجه تبلیغاتی خود را نسبت به سال 2015، 21.4 درصد افزایش داد. افزایش بودجه LG، نتیجه تمرکز مجدد سامسونگ برای ترویج گوشی‌های هوشمندش و تلاش ال‌جی برای پاسخ دادن به آن و تبلیغ محصولات رده‌بالای خود بوده است.

سامسونگ به دلیل شکست Galaxy Note 7، مجبور شد سال گذشته هزینه بسیار بیشتری برای بازاریابی صرف کند. شهرت این شرکت به دلیل ناکامی نوت 7 خدشه‌دار شد و سامسونگ سعی کرد با انتشار چند فیلم، به مشتریان نشان دهد به ساخت محصولات باکیفیت متعهد است. این شرکت همچنین هزینه بیشتری برای تبلیغات دیگر گوشی‌های هوشمندش صرف کرد با این امید که بخشی از فروش ازدست‌رفته گلکسی نوت 7 را جبران کند.

این گزارش پیش‌بینی کرده است سامسونگ و ال‌جی، بودجه بازاریابی خود برای سال 2017 را افزایش دهند. امسال تاکنون آگهی‌های تبلیغاتی جالبی از سامسونگ و ال‌جی دیده‌ایم؛ اولین آگهی تبلیغاتی گوشی G6، یک روز پیش از معرفی Galaxy S8 و S8 Plus پخش شد.

منبع: جی اس ام
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان