//
کدخبر: ۱۸۴۴۳ //

شاخص بورس ۳۰ پله بالا رفت

شاخص بورس امروز (سه شنبه) در ادامه روند صعودی خود 30 واحد رشد کرد و در جایگاه 77 هزار و 647 واحدی ایستاد.

 به گزارش فرتاک نیوز، بازار سرمایه امروز، روندی آرام و با ثبات را سپری کرد و بیش از 932 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 855 میلیارد ریال در 69 هزار و 321 نوبت مبادله شد.

بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 10 واحد، شاخص کل (هم وزن) 67 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 53 واحد، شاخص آزاد شناور 25 واحد و شاخص بازار دوم 185 واحد افزایش یافت.

تنها شاخص منفی امروز یعنی شاخص بازار اول کمتر از یک واحد کاهش یافت.

نمادهای حکشتی (کشتیرانی)، فخوز (فولاد خوزستان)، شبهرن (نفت بهران) و شیران (صنایع شیمیایی ایران) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند اما همراه (همراه اول)، فملی (ملی صنایع مس) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) با بیشترین تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم فولاد آلیاژی ایران، حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه اصفهان، حق تقدم تجارت الکترونیک پارسیان، پلاسکوکار و صنایع جوشکاب یزد تعلق داشت.

حق تقدم شیمی دارویی داروپخش، حق تقدم صنایع سیمان دشتستان، حق تقدم داروسازی ابوریحان، فرآوری مواد معدنی ایران و محورسازان ایران خودرو نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

**فرابورس در پله 885 واحدی

شاخص کل فرابورس ایران امروز حدود یک واحد افت را تجربه کرد و بدین ترتیب معاملات این روز را در ارتفاع 885 واحدی به پایان رساند.

دادوستد افزون بر 202 میلیون ورقه به ارزش 980 میلیارد ریال در 28 هزار و 837 نوبت معاملاتی، نتیجه خریدوفروش‌های امروز در بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود که در این میان 40 درصد از حجم و بیش از 30 درصد از ارزش کل معاملات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.

امروز نماد «سدبیر» متعلق به شرکت‌ سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و نماد «بهپاک» متعلق به شرکت صنعتی بهپاک، بیشترین افزایش قیمت را تا سقف پنج درصدی تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 497 هزار ورقه به ارزش افزون بر 500 میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان