//
کدخبر: ۱۸۴۳ //

بیکاری۱۳ تا ۱۷ درصدی

سازمان بین‌المللی کار نرخ بیکاری ایران در سال 2017 را 13 تا 17 درصد پیش‌بینی کرد. این سازمان در یک برآورد از بیکاری جهانی، میانگین نرخ بیکاری جهان در سال 2017 را 8/5 درصد پیش‌بینی کرد.

بیکاری13 تا 17 درصدی

به گزارش فرتاک نیوز،در نمودار اینفوگرافیک این پایگاه، نرخ بیکاری کشورمان در سال جدید میلادی بین رقم 13 تا 17درصد پیش‌بینی شده است.

میانگین نرخ بیکاری دنیا 8/5 درصد

براساس این گزارش میانگین نرخ بیکاری دنیا در سال جدید میلادی 8/5 درصد است که رقم بالایی در مقیاس جهانی نیست.پایگاه خبری این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در ژنو ، روز جمعه اعلام کردکه همزمان با افزایش بیکاری جهانی تا 8/5 درصد، جهان با کاهش رشد اقتصادی درسال 2017 روبه‌رو خواهد بود.

تنها چند کشور در جهان بیکاری بالای 17 درصد را تجربه می‌کنند

براساس این گزارش، در سال 2017 حدود 201 میلیون نفر بر جمعیت بیکار جهان اضافه خواهد شد. این حالی است فقط چند کشور از جمله عراق، اردن، سودان، اسپانیا، صربستان، تونس و چند کشور جنوب آفریقا بیکاری بالای 17 درصد را تجربه خواهند کرد.

مقیاس بیکاری در سازمان بین‌المللی کاری، شامل افرادی می‌شوند که در فقر متوسط به سر برده و با درآمد سرانه یا مصرف روزانه‌ای کمتر از سه دلار و 10 سنت (آمریکا) زندگی خود را می‌گذرانند.

بیکاری محسوس سه میلیارد و 400 میلیون نفر در دنیا

این سازمان جمعیت بیکار محسوس سال 2017 را سه میلیارد و 400 میلیون برآورد کرد که 40 درصد از این تعداد یعنی یک میلیارد و 400 میلیون نفر آنها در سطح آسیب‌پذیری بالایی قرار می‌گیرند.

در ضمن حتی دو میلیارد و 700 میلیون نفر دیگر در سال 2018 به این جمعیت بیکار امسال (2017) افزوده خواهند شد.

به گزارش ایرنا، به گفته استون توبین، اقتصاددان ارشد سازمان بین‌المللی کار در واقع از هر دو کارگر در کشورهای توسعه‌یافته یک نفر به همراه خانواده به سطح آسیب‌پذیری بالا خواهند رسید در حالی که این نرخ در کشورهای در حال توسعه چهار نفر از هر پنج نفر است یعنی هر سال 11 میلیون نفر به آمار بیکاران جهان به ویژه در جنوب شرقی آسیا و کشورهای زیر صحرای آفریقا افزوده می‌شود.

گزارش ایرانی‌ها چه می‌گوید

گزارش سازمان‌های جهانی از روند بیکاری ایران در حالی منتشر می‌شود که طبق آمارهای رسمی مرکز آمار نرخ بیکاری بهار 1395، 2/12 درصد و نرخ بیکاری تابستان امسال 7/12 درصد بوده است.گزارش جدید مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار در تابستان ۹۵ نشان می‌دهد بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 20 تا 24 ساله و در بین زنان بیشتر از مردان است.

براساس این گزارش بخش خدمات سهم بیشتری در اشتغال کشور دارد و کشاورزی، کمترین سهم را در اشتغال ایفا می‌کند.

مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از نیروی کار در تابستان سال 95 را منتشر کرد. یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در ایران در تابستان سال‌جاری 40/4 درصد بوده است. شاخص مشارکت اقتصادی مردان ایرانی در این بازه زمانی به 64/9 درصد رسیده است و برای زنان ایرانی این شاخص 15/9 درصد محاسبه شده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد درصد جمعیت فعال در روستاها بیش از نقاط شهری است و نرخ مشارکت اقتصادی نواحی روستایی 42/2 درصد و نقاط شهری 39/8 درصد محاسبه شده است.نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان سال‌جاری 12/7 درصد محاسبه شده است.

نرخ بیکاری مردان در تابستان سال‌جاری 10/4 درصد و برای زنان 21/8 درصد گزارش شده است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری در نواحی روستایی 7/9 درصد و در شهرها 14/4 است. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 20 تا 24 است.براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری این گروه سنی 31/9 درصد است.

در همین گروه سنی نرخ بیکاری مردان 26/6 درصد و نرخ بیکاری زنان 50/6 درصد محاسبه شده است.شاخص نرخ بیکاری در تابستان سال 95 نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 1/8 درصد افزایش‌ یافته است. این افزایش در نرخ بیکاری نقاط شهری 2/2 درصد و در نقاط روستایی 0/6 درصد افزایش‌یافته است. نرخ بیکاری مردان هم نسبت به تابستان 96، درصد رشد یافته و نرخ بیکاری زنان 2 درصد بیشتر شده است.

   

 

 

منبع: مجمع واردات
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان