//
کدخبر: ۱۸۳۰۴۲ //

بیمه بیکاری به کارگران بیکار ناشی از سیل تعلق می گیرد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: سیل موجب شده تا تعدادی از کارگران استان خوزستان بیکار شوند.

بیمه بیکاری به کارگران بیکار ناشی از سیل تعلق می گیرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سید نور محمدپور امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های اهواز به مناسبت هفته کارگر با تبریک یازدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان این مناسبت اظهار داشت: کارگران در مواقع احتیاج نظام و اسلامی همواره در صحنه حاضر بودند.

وی بیان کرد: کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب با بستن شیرهای نفت سرعت حرکت انقلاب اسلامی را چند برابر و در سیل اخیر استان خوزستان به صورت خودجوش در صحنه کمک‌رسانی حاضر شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به این‌که وزارت کار وظیفه صیانت از کارگران را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: این صیانت در زمینه حقوق و مزد، بازرسی و ایمنی و بهداشت کار و بیمه بیکاری است.

وی با اثرگذاری سیل بر روند تولید و ادامه کار واحدهای تولیدی به ویژه کشت و صنعت نیشکر اشاره و عنوان کرد: سیل موجب شده تا تعدادی از کارگران استان خوزستان بیکار شوند و آماده هستیم که تمامی کارگرانی که به هر دلیلی کارگاه آنها زیر آب رفته و سیل باعث از بین رفتن آن شده، کسانی که سابقه بیمه دارند با مراجعه به اداره کار و ارائه لیست بیمه دی و بهمن، از بیمه بیکاری استفاده کنند.

محمدپور در تشریح مدت زمان ارائه بیمه بیکاری، اظهار داشت: کارگران با یکسال سابقه به بالا مدت زمان ۱۲ ماه، ده سال سابقه مدت زمان ۱۸ ماه و بیشتر نیز مدت زمان ۲۴ تا ۳۶ ماه بیمه بیکاری ارائه می‌شود که این نیز جزء سابقه کار آنها به شمار می‌آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: دستمزد سال جاری با مصوبه شورای عالی کار در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش حداقلی ۳۶.۵ درصدی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان