//
کدخبر: ۱۷۷۰۰۱ //

بیش از ۵۰۰ میلیون یورو برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزینه شد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون برای ساخت سه واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان خراسان شمالی که از سال 92 شروع شده بیش از 500 میلیون یورو هزینه شده است.

بیش از 500 میلیون یورو برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزینه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا عزیزی عصر روز یکشنبه در بازدید معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت نیروگاه های حرارتی کشور از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با بیان اینکه یک واحد بخار آن به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: واحد 2 بخار این نیروگاه تابستان امسال با هزینه یکهزار و 200 میلیارد ریال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: همچنین در صورت تامین اعتبار واحد سه بخار این نیروگاه با 6 هزار میلیارد ریال در 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
در این بازدید مقرر شد بعد از ایام تعطیلات، برای تامین اعتبار ادامه ساخت واحدهای بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و دکترعلی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا و بانک عامل تشکیل شود.
اکنون 30 درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان کل نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و 70 درصد مازاد تولید آن به خارج استان ارسال می شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل 6 واحد گازی هر کدام با ظرفیت 159 مگاوات و سه واحد بخار هر کدام 160 مگاوات است که در مجموع توان تولید آن یکهزار و 434 مگاوات است.
این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.
700 نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که 68 درصد آنان بومی هستند.
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در 10 کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان