//
کدخبر: ۱۷۴۷۹۱ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۸

کاهش تولید های اوپک و متحدانش موجب شد تا قیمت نفت امروز به نزدیکی بالاترین رقم های سال ۲۰۱۹ برسد.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، کاهش تولید های اوپک و متحدانش موجب شد تا قیمت نفت امروز به نزدیکی بالاترین رقم های سال 2019 برسد.

تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده، هرچند که تجار گفتند رشد تولید آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با تغییری اندک نسبت به جلسه قبل به 59 دلار و 10 سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم سال 2019 (59 دلار و 23 سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 10 سنت افزایش به 67 دلار و 64 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم سال 2019 (68 دلار و 14 سنت) نداشت.

در بازار نفت شانگهای چین که از مارس سال گذشته راه اندازی شده، قیمت هر بشکه نفت با 4.5 درصد رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 467.6 یوان، معادل 69 دلار و 64 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز دوشنبه برنامه خود برای نشست ماه آوریل را لغو کرد که این عملا به معنای تمدید کاهش تولید این سازمان حداقل تا ماه ژوئن، یعنی زمان نشست بعدی اوپک است.

اوپک و گروهی از تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمله روسیه از ابتدای امسال و با هدف تقویت قیمت ها شروع به کاهش تولید نفت خود کرده اند.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «توافق اوپک و متحدانش موجب برقراری ثبات در بازار شده و مشاهده نشانه هایی از تمدید ای توافق قیمت ها را بالاتر برده است.»

تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان