//
کدخبر: ۱۶۸۳۳۹ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۹

کاهش تولید اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شده تا قیمت نفت به بالاترین رقم خود از نوامبر سال گذشته برسد.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، کاهش تولید اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شده تا قیمت نفت به بالاترین رقم خود از نوامبر سال گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز برای اولین بار در سال جاری میلادی به بالای 56 دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت که تا رقم 56 دلار و 13 سنت بالا رفهت بود، با اندکی تعدیل و البته رشد 0.8 درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 56 دلار و 2 سنت رسید.

قیمت نفت برنت هم امروز پس از آنکه تا رقم 66 دلار و 78 سنت بالا رفت، با اندکی تعدیل و رشد 0.6 درصدی به 66 دلار و 65سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی امروز به بالاترین رقم از 20 نوامبر 2018 تاکنون رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برخی از تولید کنندگان غیراوپکی از جمله روسیه سال گذشته توافق کردند که به منظور جلوگیری از مازاد عرضه و افت بیشتر قیمت ها، تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

عامل دیگری که موجب رشد بیشتر قیمت ها شده، تحریم های نفتی آمریکا علیه 2 صادر کننده عمده نفت یعنی ایران و ونزوئلا بوده است.

تجار گفتند، بازارهای مالی و از جمله بازار نفت همچنین به دلیل امیدواری ها به حل مناقشه تجاری میان آمریکا و چین تقویت شده است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «نشانه های مثبتی که از مذاکرات تجاری آمریکا و چین به گوش می رسد موجب شده تا احساس حاکم بر بازارها مثبت شود.»

البته رشد تولید نفت آمریکا و رسیدن آن به رکورد 11.9 میلیون بشکه در روز مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شده است. نشانه هایی نیز وجود دارد که حکایت از تداوم افزایش تولید نفت آمریکاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان