//
کدخبر: ۱۶۶۱۲۲ //

مجتمع تولیدی صنعتی پرلیت تازیان در شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید

مجتمع تولیدی صنعتی پرلیت تازیان با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال در زمینه تولید بتن آماده و ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی در شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید.

مجتمع تولیدی صنعتی پرلیت تازیان در شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید زرین‌فر در آیین بهره‌برداری از مجتمع تولیدی صنعتی پرلیت تازیان اظهار داشت: نباید به سادگی از کنار فلسفه بزرگداشت مناسبت‌هایی مانند دهه فجر گذشت بلکه باید فکر کنیم  ما در گذشته چه بودیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم.

دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران همکاری کنند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را استقلال برشمرد و افزود: امروز هم برای تداوم استقلال سیاسی و اقتصادی خود باید تلاش کنیم و قدردان خون‌هایی که در این راه به زمین ریخته شده باشیم و امروز به برکت نظام مقدس اسلامی شاهد پیشرفت‌های بزرگی بویژه در عرصه علم، صنعت و اقتصاد هستیم بگونه‌ای که در بسیاری از موارد در منطقه حرف اول را می‌زنیم و این دستاوردها بواسطه استقلال و امنیتی که در کشور وجود دارد بدست آمده است.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصادی در طول چهل سال گذشته کارهای خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: در سال‌های اخیر نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت‌هایی در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شده که باید باز هم کمک کنیم تا پروژه‌های غیر فعال و نیمه فعال راه‌اندازی و توسعه یابد.

این مقام مسؤول با اعلام اینکه محصولاتی که شرکت پرلیت تازیان در زمینه بتن آماده تولید می‌کند از نیازهای مهم منطقه است که ما هم حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هنوز در بسیاری از دستگاه‌ها نگاه به سرمایه‌گذاری جور دیگری است در حالی که باید با برطرف کردن موانع از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر کار تولیدی را سخت‌ترین کارها قلمداد و تأکید کرد: سرمایه‌گذاران بومی که خارج  از منطقه فعالیت می‌کنند را شناسایی و به امر سرمایه‌گذاری در خود شهرستان تشویق کنیم و هر واحد تولیدی که راه اندازی می شود همه در راستای توسعه آن کمک کنند چون  خیر و برکت آن همگانی است و در واقع کار جهادی و بسیجی یعنی اینکه در هر شرایطی تشخیص دهیم چه چیزی در اولویت است و به آن عمل کنیم.

زمین‌های راکد معادن و شرکت‌ها، فعال یا واگذار شود

فرماندار شهرستان دیر گفت: در سطح شهرستان با شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری نسبت به تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اقدام کرده‌ایم و در روزهای یکشنبه  هر هفته مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران مطرح  و پیگیری می‌شود و دنبال این هستیم  که زمین‌های راکدی که در اختیار معادن و شرکت‌ها می باشد یا فعال و یا واگذار شوند.

کریم علی‌حسنی با بیان اینکه از سرمایه‌گذارانی که ورود می‌کنند و یا واحد تولیدی که دوباره شروع به فعالیت کند از این سرمایه‌های مردمی حمایت حداکثری می‌کنیم، افزود: همه مجموعه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان دیر در خدمت سرمایه‌گذاران مردمی و بومی خواهند بود تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به خوبی پیش ببرند.

تولید سالانه 250 هزار تن بتن آماده

مدیر سایت مجتمع تولیدی صنعتی پرلیت تازیان با تقدیر از حمایت‌های مسؤولین استان و شهرستان اظهار داشت: با بهره‌گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در راستای اقتصاد مقاومتی در سال حمایت از کالای ایرانی با شعار ما می‌توانیم شاهد راه‌اندازی کارخانه پیش ساخت بتنی پرلیت هستیم.

حاتمی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت بیست هکتار با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال در سالیان گذشته شروع به فعالیت نمود که هم اکنون با اشتغالزایی 80 نفر و ظرفیت تولید سالانه 250 هزار تن و دارا بودن تجهیزاتی همچون دستگاه بتن‌ساز، ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز و انواع قالب‌های فلزی اقدام به تولید بتن آماده و ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی متناسب با منطقه نموده است.

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی نیک‌آفرین در سال آینده

وی ابراز کرد: در سال آینده با حمایت مسؤولین شاهد سرمایه‌گذاری طرح عظیم پتروشیمی نیک‌آفرین در شهرستان دیر خواهیم بود که امیدواریم بزودی آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ را جشن بگیریم که گامی در جهت پیشبرد اهداف نظام، اشتغالزایی و توسعه شهرستان دیر می‌باشد.

 در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر به همراه مسؤولین شهرستان دیر از بخش های مختلف شرکت پرلیت تازیان بازدید کردند و سپس با حضور بر سر مزار شهیدان شهرستان دیر در امام‌زاده شاه‌ ابوالقاسم مراسم گل‌افشانی قبور شهدا برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان