//
کدخبر: ۱۶۵۳۲۰ //

سالانه یک میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر در کشور تولید می‌شود‌

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه یک میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر در کشور تولید می‌شود که نشان از خودکفایی کشور در این بخش است.

سالانه یک میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر در کشور تولید می‌شود‌
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی رضایی امروز در افتتاح پروژه های بخش کشاورزی مازندران اظهار داشت: مازندران قطب تولید گوشت سفید و جوجه یکروزه کشور بوده و در تولید گوشت قرمز نیز می‌تواند به این رتبه دست پیدا کند.

وی افزود: از فرصت‌های موجود به درستی استفاده نشده و اکنون شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند وارد فاز صنعتی شویم و علم روز در این صنعت گسترش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل نوسانات قیمت که در گوشت مرغ بوجود آمد، دولت با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تامین مرغ منجمد و گرم کرده است و با این اقدام توانست قیمت مرغ را به 9 هزار و 800 تومان به تعادل برساند.

رضایی گفت: دولت 140 هزار تن گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوساله را وارد کرد تا بتواند از این طریق تا حدودی قیمت گوشت قرمز را در بازار متعادل کند.

وی با بیان اینکه در سال 57 حدود 2 میلیون و 300 هزار تن شیر در کشور تولید می‌شد که اکنون به 10 میلیون و 700 هزار تن رسید، گفت: سالانه یک میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر در کشور تولید می‌شود و نشان از خودکفایی در این بخش است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: گوسفندان داخلی در شرایط یکسان چندین برابر نژادهایی که وارد کشور می‌شود قیمت دارند اگرچه تهدیدی برای مملکت است اما به فرصتی هم تبدیل شده است.

رضایی افزود: تولید مرغ صنعتی و بومی در سال 57 حدود 160 هزار تن بوده و این عدد امسال به دو میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

2 هزار تن به تولیدات محصولات کشاورزی مازندران افزوده شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: با افتتاح 91 پروژه جهاد کشاورزی 2 هزار تن به تولیدات محصولات کشاورزی استان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عزیزالله شهیدی‌فر امروز در افتتاح پروژه های بخش کشاورزی مازندران، اظهار داشت: از دو سال گذشته برندسازی گوشت سفید تولیدی در مازندران آغاز شد و هم‌استانی‌ها از هر فروشگاهی که مرغ خریداری کنند با کد رهگیری  که بر روی بسته‌ها درج شده متوجه خواهند شد این محصول در کدام مرغداری و کشتارگاه تولید شد.

وی افزود: همزمان 91 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار 113 میلیارد تومان در مازندران افتتاح و بهره برداری شد و مجتمع پرورش مرغ مادر که اکنون افتتاح شده یکی از پروژه‌هایی است که برای بهره‌برداری آن 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم و 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

رئس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجتمع اثربخشی فراوانی در اقتصاد، اشتغال و زنجیره تولید در مازندران ایجاد می‌شود.

شهیدی فر با بیان اینکه مازندران در صنعت طیور با برخورداری از دو هزار واحد تولیدی و تکثیری، سالانه 240 هزار تن تولید گوشت سفید در استان تولید می‌کند، افزود: تولید گوشت سفید در مازندران 30 درصد مصرف داخل استان و 70 درصد استان تهران و سایر استان‌های کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، لبنیات و آبزی‌‌پروری  در کشور زبانزد هستیم، اضافه کرد: مازندران در 22 محصول زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات رتبه اول و دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید که 10 درصد ارزش اقتصادی کشور را دارا است، خاطرنشان کرد: با افتتاح 91 پروژه جهاد کشاورزی در ایام الله دهه فجر، 2 هزار تن به تولیدات محصولات کشاورزی استان اضافه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان