//
کدخبر: ۱۶۵۰۹۳ //

تأکید استاندار تهران بر راه‌اندازی صندوق حمایت از محصولات کشاورزی

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه محصولات کشاورزی باید از بیمه پایدار برخوردار شود گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزی نخستین گام در مسیر حفظ اراضی کشاورزی است.

تأکید استاندار تهران بر راه‌اندازی صندوق حمایت از محصولات کشاورزی
به گزارش فرتاک نیوز،

 انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی خطاب به کشاورزان و تولیدگران اظهار داشت: در بخش تولید و ادامه روند توسعه‌ای مدیون شما مدیران در بخش کشاورزی هستیم همچنان که امروز از بین 47 جهادگری که در این زمینه خودکفا هستند 9 نفر با عنوان تولیدکنندگان برتر ملی مطرح می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب شرایطی را ایجاد کرد تا در ابعاد مختلف ملت ما جهش داشته باشد افزود: در سال 57 که ابتدای پیروزی انقلاب بود امید به زندگی آحاد جامعه 56 سال بود و میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال 111 کودک در هر 1000 تولد بوده و مرگ مادران باردار نیز از 100 هزار تولد به بیش از 200 نفر می‌رسید.

استاندار تهران با اشاره به خودکفایی کشور در تأمین نیروی متخصص و ماهر بیان کرد: امروز در تعداد زیادی از رشته‌های تخصصی معتبر دنیا حرفی برای گفتن داریم و این مورد بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب می‌باشد که بتوانیم در  پیوند کبد، کلیه و قلب همچنین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تخصص خود را به دنیا نشان دهیم.

محسنی بندپی ادامه داد: پیش از انقلاب در حوزه کشاورزی 4 میلیون تن گندم تولید می‌کردیم که امروز به 13.6 میلیون تن افزایش پیدا کرده، تولید گوشت و مرغ 130 هزار بوده که به 2 میلیون و 236 هزار تن رسیده و در توسعه کشت گلخانه‌ای از 500 هزار هکتار به 15 هزار هکتار رسیده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به ماندگاری جمعیت روستایی در سال‌های پس از انقلاب تصریح کرد: در سال 97 بالغ بر 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصاد اشتغال به روستای کشور اختصاص پیدا کرده است که با چنین اعتبار و مزیّت‌هایی باید بتوانیم شرایطی را در مجلس فراهم کنیم تا این اعتبارات در سال 98 هم تداوم پیدا کند.

استاندار تهران سپس به مزیّت‌های نسبی ارزشمند در مناطق مختلف جغرافیایی اشاره کرد و افزود: استان تهران رتبه نخست در تولید تخم‌مرغ، گل شاخه بریده، ماهی زینتی و سیب درختی را دارد به طوری که اراضی استان 16.1 درصد برای کشت و کار است و در مقابل بیش از سایر استان‌ها در مصرف آب صرفه‎‌جویی دارد همچنان که نسبت به کل میانگین کشور حدود 85 درصد برای کشاورزی، 8 درصد برای صنعت و 7 الی 8 درصد برای آب شرب تخصیص داده شده است.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه محصولات کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید از بیمه پایدار برخوردار شود گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزی نخستین گام در مسیر حفظ اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: باید خرید تضمینی همان طور که برای گندم وجود دارد برای سایر محصولات نیز در نظر گرفته شود تا این اطمینان به وجود آید که دولتمردان و سیاستمداران حمایت از تولیدات داخلی را  در دستور کار خود دارند.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه باید سلامت تولیدات را با دانش‌افزایی کشاورزان ارتقا بخشیم خاطرنشان کرد: درست است اگر مواد مناسب شیمیایی برای کشت مصرف کنیم کمیّت و کیفیت محصول هم افزایش پیدا می‌کند ولی باید بدانیم عوارض جانبی هم در پی دارد بنابراین باید با دستیابی به راندمان مطلوب آبیاری و مکانیزه کردن بخش کشاورزی شاهد رونق راندمان تولیدات کشاورزی باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان