//
کدخبر: ۱۶۵۰۶۱ //

بندر چابهار توانایی واردات دام زنده وتامین گوشت کشور را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته توانایی واردات دام زنده و تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

بندر چابهار توانایی واردات دام زنده وتامین گوشت کشور را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمدعلی موهبتی روز یکشنبه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: از سرمایه گذاری در بندر چابهار و واردات دام در این بندر استقبال می کنیم.
وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی چابهار و سیستان و بلوچستان نیز همراهی لازم برای تسهیل در سرمایه گذاری را خواهند داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار یک ظرفیت مهم برای توسعه و آبادانی این استان است و باید از ظرفیت دریا برای اشتغال و سرمایه گذاری بهتر و بیشتر استفاده کرد.

** بندرچابهار آماده همکاری با سرمایه گذار قطری در واردات دام است 
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بندر چابهار پس از تکمیل فاز نخست آن قابلیت پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از 100 هزار تن را دارد.
بهروز آقایی بیان کرد: بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری توان واردات و صادرات هر نوع کالایی را دارد.
وی تصریح کرد: واردات دام از کشورهای مختلف منطقه از جمله استرالیا می تواند بخشی از مشکلات گوشت قرمز را رفع کند و باید از فرصت بندر چابهار برای تنظیم بازار گوشت کشور استفاده شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به ورود سرمایه گذار قطری فعال در حوزه صادرات و واردات دام اشاره کرد و افزود: این سرمایه گذاری قطری در صورت انجام کارهای اولیه بخشی از دام زنده و گوشت قرمز این استان و کشور را تامین می کند.
وی از آمادگی بندر چابهار برای سرویس دهی به این شرکت خبر داد و گفت: در صورت نیاز به ساخت مرکزی برای قرنطینه می توانیم زمین مورد نیاز را در اختیار شرکت سرمایه گذار قرار دهیم و در صورت نیاز به یک اسکله اختصاصی برای تخلیه دام نیز آمادگی لازم وجود دارد.
آقایی بیان کرد: بندر چابهار بدون هرگونه محدودیت توانایی تخلیه دام زنده را دارد.

**منطقه آزاد چابهار آماده واردات دام زنده است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از آمادگی برای ورود دام زنده به این منطقه خبر داد و افزود: زمین به هر میزان برای این کار واگذار می شود.
عبدالرحیم کردی افزود: با واردات دام از بندر چابهار بخشی از ظرفیت کشتارگاههای این شهرستان و سیستان و بلوچستان فعال و بخشی از مشکلات کشور در زمینه تامین گوشت قرمز مرتفع می شود.
وی گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه دام استقبال و روال اداری آن را تسهیل می کنیم.

**سرمایه گذار قطری با مدیران چابهار وارد مذاکره شد
نماینده شرکت 'Trust for Trading' قطر نیز گفت: این شرکت در زمینه صادرات دام و گوشت فعال است و با همین هدف با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی و فرماندار چابهار دیدار و گفت وگو کردیم.
صالح جابر الشرقی افزود: این شرکت یکی از شرکت های قطر است که در زمینه تامین دام و گوشت منجمد در این کشور و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فعالیت می کند.
وی بیان کرد: شعبه های این شرکت دارای مزارع پرورش دام در استرالیا، ترکیه، برزیل، اروگوئه، رومانی و اردن است و به نوعی تامین کننده اصلی گوشت این کشورها، اندونزی و ویتنام هستیم.
نماینده شرکت 'Trust for Trading' قطر گفت: این شرکت دارای 9 کشتی بزرگ برای انتقال دام از جمله گوسفند و گوساله است و دارای تاییدیه های لازم برای جابجایی دام است.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین دارای سه کشتی با ظرفیت 90 هزار راس گوسفند و 12 هزار گوساله است و علاوه بر این شرکت شناورهایی دارد که هر کدام تقریبا 30 هزار راس گوسفند و چهار هزار راس گوساله را جابجا می ‌کند.
به گزارش ایرنا، صالح جابر الشرقی و احمد غوشه از مدیران شرکت 'Trust for Trading' قطر از ظرفیت های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی بندرشهید بهشتی، منطقه آزاد چابهار و کشتارگاههای دام دیدن کردند و در دیدارها و نشست هایی با استاندار سیستان وبلوچستان،مدیران منطقه آزاد و بندرچابهار زمینه سرمایه گذاری واردات دام و گوشت قرمز را بررسی کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان