//
کدخبر: ۱۶۲۶۴۹ //
همه آنچه درباره سهام عدالت باید بدانید

برنامه جدیدی برای ثبت‌نام سهام عدالت وجود ندارد

از میان کل مشمولان سهام عدالت حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت شده‌اند، اما تنها حدود چهار درصد از وراث این مشمولان برای تعیین و تکلیف سهام عدالت متوفی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده‌اند. همچنین طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی هیچ گونه ثبت نام جدیدی در حال حاضر برای سهام عدالت متصور نیست.

برنامه جدیدی برای ثبت‌نام سهام عدالت وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 تعداد کل مشمولان سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر است که از این تعداد در ۱۰ سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فوت شده‌اند. طبق آخرین آماری که سازمان خصوصی سازی ارائه کرده از کل افرادی که مشمول سهام عدالت و در قید حیات هستند ۴۱ میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند.

در ماه‌های گذشته سازمان خصوصی‌سازی به تفکیک گروه‌ها، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را پرداخت، اما همچنان معدود افرادی هستند که به دلایلی سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

همچنین مدتی است که سازمان خصوصی سازی شروع به پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۶ کرده است و آن طور که اعلام کرده اعضای کمیته امداد و بهزیستی سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند. همچنین مدتی است که توزیع سود سهام عدالت مربوط به روستائیان و عشایر نیز شروع به پرداخت شده است.

اما هنوز افرادی که ثبت نام نکرده‌اند این سوال را دارند که آیا ثبت نام جدیدی برای سهام عدالت صورت می‌گیرد یا خیر؟ داود خانی -معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی- در پاسخ به این پرسش گفته که "آخرین زمان برای انجام ثبت نام مشمولان بر اساس قانون تا پایان سال ۱۳۹۴ بوده است و از آن تاریخ تاکنون ثبت نام جدیدی برای دریافت سهام عدالت انجام نشده است. بر این اساس هیچ گونه ثبت نام جدیدی در حال حاضر برای سهام عدالت متصور نیست، مگر این که مرجع قانونگذار با تصویب قانون جدیدی، این اجازه را به سازمان خصوصی سازی برای ثبت نام جدید سهام عدالت در آینده بدهد".

همچنین وراث مشمولانی که فوت شده‌اند از اواسط تیر ماه سال جاری می‌توانستند با در اختیار داشتن اصل گواهی حصر وراثت و کارت ملی خود به دفاتر منتخب پیشخوان دولت، مراجعه و تقاضای تقسیم سهام عدالت شخص متوفی را بین تمامی وراث یا یکی از ورثه تکمیل و امضا کنند تا سهام عدالت فرد متوفی به آنان اختصاص داده شود.

 سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که تقریبا فقط ۴ درصد وراث فوت شدگان برای رسیدگی سهام عدالت متوفی به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده‌اند. هنوز هم فرصت برای این دسته وجود دارد که اقدام به مراجعه به دفتر پیشخوان دولت کنند.

همچنین برای مشمولانی که شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت نداده‌اند فرصتی وجود دارد که اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه www.samanese.ir کنند، اما امکان دارد به زودی وقت برای ثبت شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت پایان برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان