//
کدخبر: ۱۶۰۸۸۲ //

سیر صعودی نرخ تورم و بیکاری در کرمانشاه کنترل شده است

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی ازکنترل سیر صعودی نرخ تورم و بیکاری در کرمانشاه خبر داد.

سیر صعودی نرخ تورم و بیکاری در کرمانشاه کنترل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه چهارشنبه ۲۶ دی ماه در سی و هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ویژه شهرستان هرسین که با حضور حضرت آیت اله علما نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل کار و امور اجتماعی، فرماندار هرسین و فرماندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت:

اشتغال، تورم و توزیع عادلانه درآمدها بین دهک های مختلف جامعه، سه دغدغه ی مهم مدیریت ارشد استان هستند که آثار آن ها در سایر مقوله های اجتماعی نیز به چشم می خورد.

هدایت حاتمی افزود:اما اشتغال مهم ترین دغدغه ی همه نخبگان و مردم استان است که بر سایر مسائل سایه انداخته است. با حل مشکل اشتغال، آسیب های دیگر حوزه ها نیز کاهش می یابند.

حاتمی در ادامه گفت:موضوع اشتغال را شهرستان به شهرستان و دستگاه به دستگاه و بانک به بانک رصد می کنیم و جلسات گارگروه اشتغال از جلمه مهمترین جلسات استان محسوب می شوند.

در این جلسه مصوب شد که به ‌فرمانداران و مدیران شهرستانها اختیارات لازم  در حوزه اشتغال بررسی و واگذار شود تا آن ها بتوانند برای حل مشکلات این حوزه تصمیم گیری های لازم را اتخاذ نمایند. همچنین مقرر شد جلسات اشتغال هفته ای دوبار در شهرستان ها برگزار شود.

معاون اقتصادی استانداری افزود:  در تمامی شهرستان ها، بخش ها و حتی دهستان ها، دارای مزیت های ثروت ساز هستیم که می توانند به ایجاد اشتغال کمک کنند.فقط لازم است تدبیر، برنامه ریزی و اقدام جهادی و عالمانه انجام دهیم .

وی در ادامه افزود:خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته روند افزایشی نرخ بیکاری در استان تا حدودی کنترل شده است ولی هنوز رتبه یک بیکاری کشور هستیم و باید تلاش های خود را در این زمینه افزایش دهیم.

 وی گفت: نرخ تورم کرمانشاه طی دو سال گذشته  بالاتر از متوسط کشوری و در رتبه های اول قرار داشت. خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در چند ماه اخیر علی رغم افزایش سطح عمومی قیمت ها در کل کشور و استان، رتبه استان شکل معکوس به خود گرفته و پله پله این جایگاه بهبود پیدا کرده است.

 

معاون امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: بر اساس آماری که آذرماه توسط بانک مرکزی منتشر شده است، کرمانشاه در رتبه ششم تورم کشور قرار گرفته و کمتر از یک درصد با میانگین کشوری فاصله دارد.

وی افزود:در تلاش هستیم با یک برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و همچنین تامین، توزیع و نظارت مناسب بر بازار بتوانیم نرخ تورم را به پایین تر از نرخ متوسط کشوری بکشانیم تا شاهد یک آرامش در بازار باشیم.

حاتمی گفت: بانک ها در زمینه ی ارائه تسهیلات به طرح هایی که سرمایه گذار آن دارای اهلیت، توانمندی و سرمایه کافی است؛ تسهیل گری کنند.

هدایت حاتمی پروژه ی پرورش بز "سانن" فرانسه یک طرح بسیار خوب برای منطقه دانست و افزود: این نژاد معروف اصلاح شده با چند قلوزایی و شیردهی مناسب می تواند ارزش افزوده ی مناسبی داشته باشد و با تکثیر آن در منطقه شاهد اصلاح نژاد و به صرفه شدن دامپروری در منطقه باشیم. دراین زمینه رییس جهاد کشاورزی و رییس بانک کشاورزی جلسه مشترکی را برای حل مشکلات موجود برگزار کنند تا سرمایه گذار هرچه زودتر کار خود را آغاز کند.

این مسئول اعلام کرد:تاکنون بانک ها  از محل تسهیلات اشتغال روستائی 220 میلیارد تومان  پرداخت کرده اند و از محل تسهیلات زلزله نیز 75 میلیارد تومان به طرح های مختلف پرداخت شده است.

حاتمی گفت:کرمانشاه رتبه اول بیکاری است و در این شرایط به هیچ وجه پذیرفتنی نیست عده ای در ادارات و دستگاه های دولتی مانع جذب سرمایه گذاری های جدید و بهبود فضای کسب و کار باشند. کمیته  نظارت با بررسی های دقیق، این افراد را شناسایی و معرفی کنند تا با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی اعلام کرد:فرمانداران موظفند در هر شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود، حداقل یک زنجیره ی ارزش را برای کالاهای مزیت دارشان تعریف کنند تا به عنوان یک مدل بر مبنای آن برنامه های اشتغال را پیش ببریم. در این میان شهرستان هرسین دارای پتانسیل های متنوعی همچون گلیم، پیاز و نخود است و می تواند چندین زنجیره ارزش افزوده را حول محور آن ها تعریف کرد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۸۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان