//
کدخبر: ۱۶۰۶۰ //
جهانگیری در ارتباط تصویری با خبر 21 شبکه یک سیما؛

اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش حل مشکلات مردم است

معاون اول رئیس جمهور: سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد اجماع همه کارشناسان و دولت و نسخه بسیار خوب و شفا بخش حل مسائل و مشکلات مردم است.

اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش حل مشکلات مردم است
به گزارش فرتاک نیوز،

اسحاق جهانگیری در ارتباط تصویری با خبر 21 شبکه یک سیما افزود: موضوع اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی موضوعات مهم کشور و در سال 95  مورد توجه دولت بوده است و امسال نیز برای آن برنامه های جدی تدوین می شود.

وی با بیان اینکه نخستین مسئله دولت اشتغال و مقابله با بیکاری است گفت: اقتصاد ایران در سال های گذشته ظرفیت مشخصی در اشتغال داشته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: از سال 74 تا 84 بیشترین شغل در کشور با میانگین سالانه حدود 600 هزار شغل ایجاد شد اما از سال 84 تا 92 میزان شغل ایجاد شده صفر بوده است.

جهانگیری گفت: در این سال ها تعدادی شغل ایجاد اما به همان میزان شغل از اقتصاد خارج شده است.

وی افزود: بر این اساس از دو سال گذشته حجم افراد جویای کار به شدت افزایش یافته و در سال 94 و 95 حدود یک میلیون و 200 هزار جوان متقاضی کار به جمع افراد جویای کار اضافه شده است.

معاون اول رئیس جمهور  گفت: سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد اما 500 هزار نفر نیز به بیکاران اضافه شدند.

جهانگیری با بیان اینکه اشتغال از چالش های اصلی پیش روی کشور است افزود: سرمایه گذاری و رونق تولید داخلی عوامل اشتغال زایی هستند.

وی گفت:بر اساس تجربه های سالیان گذشته متوجه شدیم دولت نمی تواند خودش کار اقتصادی و تجاری کند و تاجر و تولید کننده خوبی نیست.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید کار به مردم واگذار شود و بخش خصوصی محور اصلی توسعه اقتصادی ایران و  ایجاد شغل در بخش های مختلف است.

جهانگیری گفت: همه باید بپذیریم که بخش خصوصی میدان دار باشد و فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت های این بخش را فراهم کنیم.

وی افزود: باید امنیت سرمایه و حیثیت بخش خصوصی کامل محافظت شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور منابع بزرگ بانکی برای تامین منابع مالی بخش خصوصی وجود دارد و نظام بانکی باید مسئولیت تامین مالی این بخش را بر عهده بگیرد گفت: در 10 ماهه نخست سال 95 حدود 433 هزار میلیارد تومان نظام بانکی تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 ، 46 درصد افزایش یافته است.

جهانگیری افزود:البته نظام بانکی کشور با مشکلاتی روبرو است که همه باید تلاش کنیم طرح اصلاح نظام بانکی در سال 96 اجرا شود.

وی گفت: بیش از 40 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی است و این صندوق می تواند به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود:البته منابع صندوق در برخی موارد تعهد ایجاد کرده و مسدود است .

جهانگیری گفت: بازار سرمایه از سال گذشته حضور فعالی در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و حتی تامین مالی دولت داشته است.

وی افزود: باید از منابع خارجی نیز برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان