//
کدخبر: ۱۵۴۰۲۱ //
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

لزوم واگذاری مدیریت فرودگاه‌های استانی به استانداران/ الزام وزارت راه به حذف چارتر

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد، مدیریت فرودگاه‌های استانی به استانداری‌ها واگذار شود، گفت: برای حذف بلیت‌های چارتری به وزارت راه و سازمان هواپیمایی تذکرات لازم را داده‌ایم.

لزوم واگذاری مدیریت فرودگاه‌های استانی به استانداران/ الزام وزارت راه به حذف چارتر
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا رضایی کوچی امشب در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر اظهار داشت: با رشد حمل و نقل و توجه به کریدورهای بین‌المللی و ارتقای ارتباط تجاری در کریدورهای بین‌المللی باید دانست که این کریدورها نقشی استراتژیک به لحاظ تأمین امنیت برای قدرت‌های سیاسی دارند.

وی افزود: کشورهایی که دارای کریدورهای مهم بین‌المللی باشند، به لحاظ شرایط اقتصادی امن‌ترین کشورها هستند، ایران از نظر شرایط ویژه از کشورهای تأثیرگذار در دنیا است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایران در همه مدل‌های حمل‌ونقلی فعال است، گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم، بازار خوب ۴۰۰ میلیون‌نفری در اخیار داریم و در مسیر کریدورهای مهم دنیا هستیم، بنابراین ایران را نمی‌توان به راحتی کنار گذاشت، ضمن آنکه دارای امنیت پایدار و خدشه‌ناپذیر هستیم.

وی با انتقاد از اینکه از ظرفیت‌های کریدورهای ترانزیتی خود استفاده مطلوب نکردیم، گفت: این موضوع از مطالبات جدی ما از وزیر راه و شهرسازی است.

رضایی کوچی با بیان اینکه به نسبت وسعت کشور در طول خطوط ریلی فقیر هستیم، گفت: ترکیه ۱۸ برابر ما شبکه ریلی توسعه یافته دارد.

وی با بیان اینکه در واگذاری امور به بخش خصوصی ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: مدیران اعتقاد و انگیزه‌ای برای واگذاری امور به بخش خصوصی ندارند، در حالی که این موضوع در برنامه‌های توسعه تأکید شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  افزود: ما در فاینانس‌های داخلی و خارجی برای توسعه ریلی مشکل تأمین سهم ۱۵درصدی دولت را داشتیم که به دولت اجازه دادیم، از صندوق توسعه ملی کمک بگیرد.

وی افزود: ما ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام عمرانی داریم که عمده بار آن بر دوش دولت است.

وی با بیان اینکه طول عمر ناوگان باری و مسافری ریلی ما بالا است، گفت:‌اگر می‌خواهیم سهم ریل در جابه‌جایی مسافر افزایش یابد، باید در کنار افزایش سرعت نوسازی ناوگان هم داشته باشیم. مردم عملاً کمتر از قطار استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی با وجود آنکه تحریم هستیم موضوع مدیریت داخلی هم مهم بود، در این راستا رئیس مجلس جلسه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی گذاشت و بسیاری از مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه پروازهای چارتری حوزه حمل و نقل هوایی ما را متأثر کرده است، گفت: چارترکنندگان گاهی بلیت را به دوبرابر قیمت می‌فروشند. در این راستا به وزیر راه متذکر شده‌ایم و از سازمان هواپیمایی خواسته‌ایم چارتر را جمع کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: همچنین بسیاری از فرودگاه‌های ما ورشکسته هستند که شرکت فرودگاه‌ها باید مدیریت فرودگاه‌های استانی را به استانداری‌ها واگذار کنند.

رضایی با بیان اینکه در حوزه دریایی اقدامات مؤثرتری در چند سال اخیر انجام شد، گفت: بیشترین حضور بخش خصوصی را در حوزه دریایی داریم.

وی افزود: ۹۰ درصد تجارت ما با بیرون از مرزها از طریق دریا است و افرادی باید در این مجموعه مسئولیت بپذیرند که نگاه بلندی دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه سازمان بنادر باید به لحاظ وظایف و مأموریت‌ها رفع محدودیت شود، گفت: در کمیسیون عمران مصوب کرده‌ایم، محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی که مانع کار مدیران سازمان بنادر است رفع شود.

رضایی با بیان اینکه در بخش جاده‌ای ۲۱۴ هزار کیلومتر راه داریم که نسبت به مساحت کشور رقم پایینی محسوب می‌شود، افزود: ۶۰ درصد راه‌های کشور روستایی هستند و عمده فعالیت حمل و نقل ما در ۲۰ درصد راه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در ایران عمده بار مسافر از طریق جاده جابه‌جا می‌شود که به این دلیل سالانه ۱۶ هزار کشته و ۳۰۰ هزار معلول در سوانح رانندگی داریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون در کشور داریم که ۵۰درصد آن عمر بالای ۱۰ سال دارند، گفت: این کامیون‌ها بیش از نیاز کشور است و توزیع بار عادلانه نداریم.

رضایی به اعتراضات اخیر راننده‌ها و مطالبات آنها اشاره کرد و گفت: در تأمین لاستیک و قطعه راننده‌ها مشکلاتی داشتند که عمده مطالبات آنها به حق بود، مدیران باید قبل از اینکه چنین اعتراضاتی رخ دهد، مشکلات را شناسایی کنند.

وی گفت: گزارش جامعی از عملکرد دستگاه‌ها در مطالبات اخیر راننده‌ها تهیه کرده‌ایم که به زودی به استحضار مردم می‌رسانیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان