//
کدخبر: ۱۴۶۰۷۲ //

کاهش قیمت مسکن تا چهار ماه آینده

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت بازار مسکن تا چهار ماه آینده کاهش خواهد یافت.

 کاهش قیمت مسکن تا چهار ماه آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

   محمدرضا رضایی کوچی با اعلام اینکه قیمت مسکن تا چهار ماه آینده کاهش چشمگیری خواهد داشت، گفت: کاهش قیمت مسکن تحت تأثیر مولفه های مختلف اقتصادی است، اما مهم ترین عامل کاهش قیمت مسکن در ماه های آینده، ثبات اقتصادی خواهد بود.

تأثیر سیر نزولی قیمت ارز در کاهش قیمت بازار مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بخش های تأثیرگذار در ثبات اقتصادی، ثبات بازار ارز است، در شرایط کنونی شاهد روند کاهشی ارز هستیم و این مسئله می تواند در ماه های آینده در قیمت مسکن نیز موثر باشد.

ریزش قیمت مصالح ساختمانی با پایین آمدن نرخ ارز

رضایی کوچی تصریح کرد: البته بازار مسکن یکی از بخش هایی است که در برابر تلاطمات اقتصادی مقاومت می کند، اما کاهش نرخ ارز تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه محصولات وارداتی خواهد داشت و این مسئله در نهایت، کاهش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت.

بازار 70 درصدی سوداگران در معاملات بخش مسکن

وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد روند نزولی قیمت مسکن، کاهش سوداگری و دلال بازی در این عرصه خواهد بود، بر اساس آمارها حدود 70 درصد معاملات بازار مسکن در قالب سوداگری و دلال بازی صورت می گیرد، که این مسئله موجب بروز تلاطم در تقاضا مسکن می شود.

وی ادامه داد: زمانی که تقاضا برای خرید مسکن بالا می‌رود، این مسئله بر افزایش چشمگیر قیمت ها تأثیر می گذارد، از این رو کاهش سوداگری منجر به کاهش قیمت مسکن در دراز مدت خواهد شد.

نیاز 4 میلیونی کشور به مسکن جدید/ دولت باید سیاست گذاری کند

رضایی کوچی ادامه داد: از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش قیمت مسکن می توان به سیاست گذاری دولت برای تولید مسکن اشاره کرد، در شرایط کنونی کشور به حدود 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد، بنابراین دولت باید با سیاست گذاری قابل قبول، نسبت به سرمایه گذاری و همچنین انتقال نقدینگی و هدایت سرمایه به سمت تولید مسکن اقدام کند.

نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی هفته آینده برگزار می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این نشست هفته آینده با هدف بررسی مشکلات بازار مسکن و مسکن مهر برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان