//
کدخبر: ۱۵۲۶۳۱ //

آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده/بیش از ۱۰هزار خودرو وارداتی درگمرکات دپو شد

بررسی آمارهای موجود نشان میدهد، بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است.

 آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده/بیش از ۱۰هزار خودرو وارداتی درگمرکات دپو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از خرداد ماه سال جاری با توجه به اوج گیری نوسانات ارزی خودرو در گروه 4 کالایی قرار گرفت و بر اساس بخشنامه های اعلام شده در آن برهه، ثبت سفارش  حدود 1400 کالای قرار گرفته در گروه ممنوع شد. همچنین از اواخر سال قبل نیز تغییراتی در نحوه ثبت سفارش واردکنندگان خودرو اعمال شده بود که بر این اساس تنها واردکننگان دارای نمایندگانی امکان ثبت سفارش خودرو را داشتند. به این ترتیب 50 درصد بازار واردات خودرو کشور با خلا بازیگر فعال مواجه شده بود. با پیگیریهای انجام شده توسط مقامات ارشد دولت، تلاشهایی برای ازاد سازی خودروهای در گمرک مانده انجام شد، تا به این وسیله بازار به شدت متشنج خودروهای وارداتی که در در چند ماه اخیر تب افزایش قیمت آن به بازار داخلی ها نیز سرایت کرده، کنترل شود.

بر اساس گزارش اماری ارائه شده از سوی گمرک، تعداد خودروهای موجود در گمرک و امکان بندری تا اواخر ابان ماه سال جاری حدود 9900 دستگاه بوده که خودروهای موجود در گمرکات اصفهان، تهران و سلفچگان دران لحاظ نشده است.

بر اساس پیش بینی ها انجام شده با اتخاذ تصمیمات جدید حدود 10 تا 12 هزار خودرو دپو شده در گمرکات سراسر کشور تعیین تکلیف خواهد شد. گفتنی است، از از بیش از 10 هزار خودرو موجود در گمرکات کشور حدود 6800 دستگاه علی رغم اظهار امکان ترخیص پیدا نکرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان