//
کدخبر: ۸۴۸۴۱ //

مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای سواری در گمرک

گمرک ایران براساس بخشنامه ای، مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود به گمرک، مناطق آزاد و ویژه تعیین کرد.

 مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای سواری در گمرک
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بخشنامه به گمرکات اجرایی سراسر کشور تاکید شده که خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی سی و با ارزش بیش از 40 هزار دلار با محاسبه 40 درصد سود بازرگانی بیشتر از ماخذ حقوق ورودی تعیین شده می توانند ترخیص شوند.

همچنین در این بخشنامه آمده که تمدید ثبت سفارش خودروی سواری صادره در سال 1395 موجود در گمرک که قبض انبار آنها تا 9 بهمن ماه 1396 است، به تامین خدمات پس از فروش نیاز دارد.

 گمرک جمهوری اسلامی ایران نهم اسفندماه 96 در بخشنامه ای اعلام کرد ترخیص همه خودروها (به استثنای خودروهای مربوط به محل مصوبات جانبازان و معلولان) که تا پیش از نهم دی ماه ثبت سفارش شده و پذیرش درخواست ابطال اظهارنامه های مربوط، فقط به اعلام شماره ثبت سفارش، شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام منوط است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی شانزدهم اسفندماه 96 اعلام کرد: خودروهای لوکس یا غیر لوکس از اقلامی است که تعیین تکلیف حکمی شده و تعیین تکلیف اجرایی آنها متولیان دیگری دارد؛ ضمن آنکه در ماده هفت آیین نامه قاچاق کالا و ارز، به صادرات این کالاها اشاره شده که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

بااین حال 21 اسفند پارسال، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر یا قبض انبار معتبر در اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی به تاریخ نهم دی ماه 96 و پیش از آن، با رعایت پرداخت حقوق ورودی و برخورداری از شرایط آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو در زمان ورود خودرو به کشور مجاز است.

براین اساس، خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی و کمتر که دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی بوده‌اند، بدون الزام به رعایت مصوبه مربوط به خودروهای دارای ارزش بیشتر از 40 هزار دلار، با محاسبه و پرداخت 40 واحد درصد سود بازرگانی مازاد بر ماخذ حقوق ورودی، قابل ترخیص است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان