//
کدخبر: ۱۵۲۳۰۱ //

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در کشور

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم صادرات کشور در هشت ماهه امسال بیش از ۳۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 ایرج موفق امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان جنوبی اظهار داشت: با محدودیت‌ها و شرایطی که وجود دارد، شاهد رشد صادرات در کشور بوده‌ایم؛ به طوری که میزان صادرات در هشت ماهه امسال ۳۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: شرایط استان‌ها در بحث صادرات به ویژه در استان‌های مرزی متفاوت بوده که مشکلات این استان‌ها از طریق وزارتخانه پیگیری می‌شود؛ یکی از مشکلات استان، تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بوده که باید با پیگیری از طریق وزارت خارجه دوباره راه‌اندازی شود.

مسؤول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع تعرفه‌های ترجیحی اشاره کرد و گفت: کشور‌های هدف برای صادرات، پنج کشور هستند که یکی از آن‌ها افغانستان است که ۳۰ درصد کالا‌های صادراتی به این کشور از طریق خراسان جنوبی انجام می‌گیرد.

موفق ادامه داد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی پیگیری می‌شود تا موجب مهیاتر شدن شرایط برای صادرکنندگان شود.

وی با اشاره به کارت‌های پیله‌وری صادر شده در استان گفت: تعداد این کارت‌های صادرشده نشان از جنب و جوشی دارد که در این حوزه وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: بخشی از زیرساخت‌های صادراتی استان توسط معاونت اقتصادی استانداری و بخشی از طریق اعتبارات ملی فراهم و از طریق وزارت صنعت کمک می‌شود.

موفق خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی و به همان میزان پروانه معدنی صادر شده و این استان به عنوان قطب معدنی کشور می‌درخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان