//
کدخبر: ۱۴۰۹۹۵ //

واگذاری بررسی ثبت سفارش‌ واردات و صادرات به استانها

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) واگذاری بررسی درخواست‌های ثبت سفارش‌ واردات و صادرات کالاها به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها را از مهمترین تغییرات لازم در این وزارتخانه دانست و اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

واگذاری بررسی ثبت سفارش‌ واردات و صادرات به استانها
به گزارش فرتاک نیوز،

سیف‌اله امیری با بیان این‌که وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری است،‌ گفت: رسیدگی به درخواست‌های ثبت سفارش‌ صادرات و واردات کالاها در وزارت صمت یک کار اجرایی است که باعث عقب‌ماندگی در کارهای این وزارتخانه شده است.

وی ادامه داد: ثبت سفارش‌ها تاکنون در وزارتخانه انجام شده، اما به زودی با برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌هایی که انجام شده، اجرای آن به استان‌ها سپرده خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر ثبت سفارش‌ صادرات و واردات کالاها توسط هشت مدیرکل در وزارت صمت انجام‌ می‌شود، اما به زودی ۳۰ سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف این مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت که در این صورت ارباب رجوع مجبور نخواهد بود برای ثبت سفارش از سایر استان‌ها، به پایتخت بیاید.

امیری با بیان این‌که اجرای ثبت سفارش‌ها در استان‌ها نیز مشکلاتی خواهد داشت، اظهار کرد: اطلاعات کل واحدهای کشور در وزارتخانه وجود دارد که باید به استان‌ها منتقل شود و همچنین گزارش اجرای آن در استان‌ها باید هفتگی به وزارتخانه منتقل شود.

به گفته وی، وجود دلالانی که بعد از ثبت سفارش، ارز دریافتی را از کشور خارج می‌کردند اما در مقابل کالایی وارد نمی‌کردند، باعث شد دفاتر تخصصی ایجاد شود که همه مراحل ثبت سفارش را ردیابی می‌کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: انتقال دفاتر تخصصی به استان‌های کشور، استعلام ورود و خروج کالاها از گمرک را آسان‌تر خواهد کرد.

چندی پیش رضا رحمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان