//
کدخبر: ۱۵۱۵۸۴ //

جزییات،نحوه و زمان پرداخت عیدی کارگران رسما اعلام شد

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اعلام جزئیات پرداخت عیدی کارگران گفت:کارگران به دلیل سخت شدن شرایط زندگی و افزایش هزینه‌ها، از کارفرمایان خواسته‌اند عیدی پایان سال را زودتر دریافت کنند.

جزییات،نحوه و زمان پرداخت عیدی کارگران رسما اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصلانی با اظهار تاسف از شرایط سخت معیشتی بسیاری از خانوارهای کارگری گفت: از سبد کالای دولت برای کارگران که خبری نیست و چند سالی است که به مبلغ خواربار اضافه نشده و ترمیم مزد کارگران هم که منتفی شده است. بنابراین در چنین شرایطی جامعه کارگری تنها به امید یک اتفاق خوب به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی افزود: از طرفی بخش اعظمی از تولید داخلی را جامعه کارگری مصرف می‌کنند که با کاهش قدرت خرید آنها عملا محصولات تولیدی در انبارها تلنبار شده و به فروش نمی‌روند و تولید و کارگر هر دو با هم در حال آسیب دیدن هستند.

این مقام مسئول درباره اینکه چرا کارگران خواستار پرداخت عیدی خود پیش از پایان سال شده‌اند؟ گفت: حقیقت این است که چرخ زندگی کارگران دیگر نمی‌چرخد و وقتی می‌بینند از هیچ جا حمایت نمی‌شوند، انگیزه‌ای برای کار نمی‌ماند. اگر امروز کارگران از کارفرمایان عیدی خودشان را که حق قانونی آنها است مطالبه می‌کنند، گویای وضعیت اسفبار زندگی جامعه کارگری است تا با آن بتوانند چند صباحی اقلام و مایحتاج حیاتی و ضروری خود را تامین و زندگی کنند.

اصلانی به رقم عیدی امسال کارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته، حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان تعیین شده و بر اساس قانون مصوب مجلس، کارفرمایان باید حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال به کارگران‌ در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این قاعده، عیدی امسال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان خواهد بود که شایسته است کارفرمایان پرداخت آن را به شب عید یا بعد از آن موکول نکنند. هر چند بسیاری از کارفرمایان به دلیل ازدحام بانک‌ها و اختلال در شبکه بانکی در روزهای پایانی سال، معمولا عیدی و پاداش را تا قبل از پایان سال به کارگران پرداخت کرده و یا با حقوق دی و بهمن ماه واریز می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: کارگر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان