//
کدخبر: ۱۴۹۴۷ //

مردم را فدای سیاست‌های آینده نکنیم!

جذب سپرده یکی از برنامه هایی است که بانک‌ها برای تسهیلات دهی انجام داده‌اند و درطی چندسال اخیر با کاهش نرخ سود، رقابت به قدری در بازار مالی اقتصاد ایران افزایش داشته که باعث شده بانک‌ها به هرقیمتی بخواهند سپرده گذاری کنند.

به گزارش فرتاک نیوز، بعد از کاهش نرخ سود این نگرانی وجود داشت که مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون آورده و به سایر بازار‌ها همانند طلا ، سکه و ارز و حتی مسکن برده و این امر در اقتصاد ایران، که به شدت بانک محور است یک هشدار محسوب می شود.

 
در طی این سال ها، وجود تحریم‌های بانکی، بحران‌های مالی جهانی و ضعف‌های مدیریتی و فساد در شبکه بانکی همه دست به دست هم داده تا سیستم بانکی هم، اینک حال خوشی نداشته باشد.
 
نرخ سود بالا و سپرده گذاری برای تسهیلات دهی باعث شده عملیات بانکداری پیچیده‌تر از گذشته شود چرا که جذب سپرده برای بانک‌ها به قدری اهمیت پیدا کرده که برخی از بانک‌ها حساسیتی در برابر پول‌های واریزی کلان نشان نمی‌دهند.
 
افزایش هزینه‌های مالی بانک ها، کاهش قابل توجه سود حاصل از تسهیلات اعطایی، کاهش چشمگیر سود حاصل از سپرده گذاری بانک از دیگر مشکلاتی است که نظام بانکی دچار آن شده است.

 

از رسانه‌های داخلی و خارجی شنیده می‌شود که تحریم‌های ایران به‌ویژه درمسائل بانکی همچنان لاینحل مانده و گشایشی صورت نمی‌پذیرد.

 

براین اساس ما هم برای اطلاع بیشتر به سراغ یک کارشناس اقتصادی رفتیم تا اطلاعات بیشتری دراین زمینه کسب کنیم.

 

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه در این باره گفت: رد مشکلات پولی و بانکی درکشور مشخص است و بسیاری از تجار و بازرگانان حتی برای ساده ترین نقل و انتقال، با مشکل روبه رو هستند.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت مسئولین اقتصادی کشور نباید منافع ملی کشور را فدای سیاست‌های آینده کنند چرا که باید در عمل شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

 

طاهری با ابراز امیدواری درخصوص رفع مشکلات پولی و بانکی درکشور تصریح کرد: ما در طی چند سال اخیر موضوع لایحه اصلاح نظام بانکداری کشور را رتبه بندی کردیم و این روند ادامه پیدا کرده و طرح را به مجلس ارائه داده ایم.

 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حل مشکلات دورن زایی عنوان کرد: باید درصدد رفع مشکلات بانکی درکشور شد چرا که می‌تواند به حل مشکلات مالی بین المللی کمک کند.

 

به گفته طاهری، موانعی وجود دارد و باید حل شود چرا که هنوز از کشورهایی که نفت به آنها فروخته شده، وصول مالی صورت نگرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان