//
کدخبر: ۱۴۳۲۳۲ //
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید سالانه ۱۸ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در زنجان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان زنجان خبر داد.

تولید سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در زنجان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اکبر کرامتی با بیان اینکه ناکافی بودن دانش فنی کشاورزان از عوامل اصلی پایین بودن عملکرد در واحد سطح در تولید انواع محصولات زراعی و باغی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی بهره‌برداران به عنوان یکی از راهکارهای اساسی افزایش تولید در واحد سطح اقدام به پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی در سراسر کشور از جمله استان زنجان شده است به طوری که کارشناسان مسؤول هر پهنه با حضور مستمر در عرصه‌های تولیدی، یافته‌های تحقیقاتی و دانش روز را به صورت مستقیم به کشاورزان منتقل می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر استفاده از بذر مناسب به منظور افزایش بهره‌وری در تولید محصولات تاکید کرد و افزود: 30 تا 50 درصد ظرفیت تولید در بخش کشاورزی به بذر مربوط می‌شود.

وی استفاده از بذور اصلاح شده و گواهی شده را از اهداف و سیاست‌های مهم وزارتخانه در اجرای اصول به‌زراعی در مزارع برشمرد و عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب مقام برتر کشوری در تولید بذور اصلاح شده غلات شده است.

کرامتی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین دارای مقام دوم رتبه‌بندی شرکت‌های تولید و فرآوری بذر در کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان در حال حاضر دارای 10 شرکت فعال در زمینه تولید بذور اصلاح شده و برچسب‌دار است به طوریکه این شرکت‌ها با پراکنش مطلوب در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مستقر هستند.

کرامتی اضافه کرد: شرکت‌های فوق سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تحت کنترل مرکز تحقیقات و واحد ثبت گواهی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع را کنترل و در نهایت بذور با کیفیت بسیار مطلوب تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان