//
کدخبر: ۸۸۳۴۳ //

خسارت کشاورزان خسارت دیده از سرمای بهاره جبران می شود

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان خسارت دیده از سرمای بهاره که محصولات خود را بیمه کرده اند، تا پنجم اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند نسبت به ثبت خسارت باغات و مزارع خود با مراجعه به شعب این بانک و شرکت های خدمات بیمه ای اقدام کنند.

 خسارت کشاورزان خسارت دیده از سرمای بهاره جبران می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سلیمان حریری روز یکشنبه در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی افزود: در حوزه باغداری بیشترین خسارت سرمازدگی در محصولات باغی گردو و انگور وارد شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی از خدمات بیمه بهره مند هستند و براین اساس از کشاورزان خسارت دیده درخواست می شود تا در مهلت مشخص شده به شعب بانک کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه ایی مراجعه کنند تا نسبت به ثبت خسارت آنها اقدام شود.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به خسارت 80 تا 90 درصدی باغات گردو گفت: محدودیت های مالی صندوق بیمه مانع از پرداخت 100 درصدی خسارت به کشاورزان شده است.

حریری اظهار کرد: 70 درصد به ارزش 112 میلیارد ریال از خسارت محصولات باغی کشاورزان در سال گذشته پرداخت شده است که بدلیل کمبود اعتبارات، 30 درصد آن به ارزش 45 میلیارد ریال هنوز پرداخت نشده است.

وی میزان خسارت های بخش کشاورزی در سال زراعی 96 - 95 حوزه زراعت را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حوزه طیور 10 میلیارد ریال و در حوزه دام 60 میلیارد ریال خسارت به بهره برداران وارد شده است.

وی اضافه کرد: امید است با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان استانی و تصمیم گیری های مرکز نسبت به پرداخت به موقع خسارت به کشاورزان نتایج قابل قبولی حاصل شود.

در جریان سرمای بهاره امسال از 41 هزار هکتار باغات استان کردستان حدود 14 هزار هکتار دچار خسارت سرمازدگی شده است که براساس برآوردهای اولیه میزان خسارت ها یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان