//
کدخبر: ۱۴۲۹۷۱ //
بن کارگری و سبد‌های کالایی راه حل ترمیم مزد سال 97:

تشکیل شورای ترمیم مزد کارگران در انتظار تأیید آقای وزیر

زمان تشکیل شورای‌عالی کار به عنوان مرجع رسمی تعیین مزد کارگران با گذشت ۲ هفته از حضور وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان نامعلوم است.

تشکیل شورای ترمیم مزد کارگران در انتظار تأیید آقای وزیر
به گزارش فرتاک نیوز،

شورای‌عالی کار موظف به تعیین دستمزد کارگران، متناسب با میزان تورم و توجه هزینه‌های معیشت است.

این وظیفه به صراحت در ماده ۴۱ قانون کار تأکید شده و اجرای دقیق آن بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به‌طور معمول از طریق معاون روابط کار وزیر پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

براساس آخرین اخبار دریافتی خبرنگار آنا، تشکیل شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران و نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به آنان در ماه‌های اخیر منوط به تأیید آقای شریعتمداری است.

بنابر اطلاعات دریافت شده نامه دعوت از اعضای کارگری و کارفرمایی شورای‌عالی کار تدوین و آماده شده و در انتظار اعلام وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نکته مهم اینکه روز به روز اوضاع معیشتی کارگران با توجه به عدم شارژ سبد کالایی و حمایتی از سوی دولت رو به وخامت می‌رود و در صورت تأخیر بیشتر برای ترمیم مزد کارگران، شاهد مشکلات عدیده خانوارهای کارگری خواهیم بود.

با این حال باید دید آیا شورای‌عالی کار برای بررسی پیشنهادات نمایندگان کارگری برای ترمیم مزد سال ۹۷ از طریق احیای ستاد بن کارگری و یا تکلیف دولت برای ارائه سبد‌های کالایی هفته آتی تشکیل جلسه خواهد داد یا خیر؟م

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۹۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان