//
کدخبر: ۱۴۲۳۹۶ //

افزایش قیمت لبنیات تنها مربوط به شیر خام نیست

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: هم اکنون سازمان در حال بررسی دفاتر قیمت تمام شده تولید شیر خام است.

افزایش قیمت لبنیات تنها مربوط به شیر خام نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران ، درباره آخرین وضعیت قیمت شیرخام اظهار کرد: با توجه به نوسان هزینه های تولید، دامداران خواستار افزایش قیمت شیرخام در بازار هستند که از این رو سازمان حمایت در حال بررسی دفاتر قیمت تمام شده است.

وی متوسط قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامدار را ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید، دامداران پیشنهاد نرخ ۲ هزار و ۱۰۰ تومانی را برای هر کیلو شیر خام به سازمان حمایت دادند که انتظار می رود این نرخ مورد موافقت قرار گیرد.

مقدسی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با وجود افزایش غیر قانونی لبنیات، نرخ شیر خام نوسانی داشته است، تصریح کرد: افزایش قیمت لبنیات تنها مربوط به شیر خام نیست چرا که سایر هزینه های صنایع لبنی ۴ تا ۵ برابر رشد داشته ، ضمن آنکه تا کنون نرخ شیر خام افزایش یا تغییری نداشته است.

این گزارش می افزاید: همه ساله چندین بار قیمت محصولات لبنی به بهانه های مختلف افزایش می یابد و امسال این قاعده مستثنی نبوده است چرا که قیمت فرآورده های لبنی طی سه ماه اخیر بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

طی چند روز گذشته قیمت هر بطری شیر از ۴۵۰۰ به ۵۰۰۰هزار تومان و هر بطری شیر کوچک از هزار به ۲ هزار تومان افزایش یافته است.ناگفته نماند که افزایش سرسام آور قیمت لبنیات منجر به حذف شدن محصولات لبنی از سبد خانوار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان