//
کدخبر: ۱۳۸۷۶۰ //

راهکارهایی برای رفع معضل توزیع ارز در عراق پیش بینی شد

با پیگیری مسئولان ذیربط در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد راهکارهایی برای رفع معضل توزیع دینار در عراق پیش بینی شد.

راهکارهایی برای رفع معضل توزیع ارز در عراق پیش بینی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حذف واحدهای صرافی عراق از شبکه توزیع ارز عراقی به زائران ایرانی در عراق و مواجه شدن شعب بانک ملی با موج سنگین تقاضا، مشکلاتی را در دو روز گذشته در این زمینه در مرز مهران، چذابه، کربلا، نجف و کاظمین ایجاد کرد. 

صف های طولانی و معطلی فراوان در برخی شعب توزیع ارز در عراق باعث نارضایتی برخی زائران شد و گله مندی هایی را در پی داشت. 

از سوی دیگر ظرفیت محدود شعب موجود بدلیل حذف صرافی ها و نیز ضعف شبکه اینترنت در عراق در مواردی باعث ساعت ها معطلی زائران در صف های طولانی شد.

در پی بروز مشکلات زائران، پیگیری های مختلفی از سوی دست اندرکاران ستاد اربعین در عراق انجام شد اما اصل مشکل آنجا بود که دست اندرکاران موضوع در عراق در مقابل عمل انجام شده و خیل زائران متقاضی مواجه بودند.

یک مقام مسئول در ستاد اربعین در عراق گفت: برای رفع سریع این مشکلات سه راهکار در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به نبود زیرساخت کافی در عراق برای توزیع سریع ارز گفت: در اقدام نخست ادامه نامنویسی برای دریافت ارز متوقف شد و این دسته از زائران باید ارز مورد نیاز خود را به میزان 20 تا 50 هزار دینار در ایران تهیه و سپس در شهرهای عراقی با تبدیل دلار یا ریال به دینار بقیه نیاز ارزی خود را تامین کنند. 

این مقام مسئول، توسعه سریع شعب بانک در گذرگاه های مرزی را راهکار دوم با هدف کاهش فشار روی شعب موجود در عراق و امکان پاسخگویی سریعتر آنها به زائرانی که پیشتر وارد عراق شده اند ذکر کرد. 

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده مقرر شد اغلب زائرانی که در سامانه ثبت نام کرده اند و هنوز وارد خاک عراق نشده اند، به محض ورود در مح گذرگاه های مرزی ارز خود را دریافت کنند تا تقاضاهای بیشتری به شهرهای عراق تزریق نشود. 

این مقام مسئول گفت: با اضافه شدن 30 نفر به پرسنل مستقر در نقاط مرزی و تقویت باجه های ارزی شلمچه و مهران پیش بینی می شود روند پرداخت ارز به زائران تسریع شود. 

وی افزود: افزایش سریع ظرفیت شعب موجود در عراق تا جایی که ممکن است راهکار دیگری است که پیش بینی شده است تا متقاضیان موجود هر چه سریعتر ارز خود را دریافت کنند. 

به گزارش ایرنا تاکنون حدود 200 هزار نفر در سامانه ویژه دریافت ارز عراقی ثبت نام کرده اند و تاکنون بیش از 30 هزار نفر آنان ارز خود را دریافت کرده اند.

وی به زائران توصیه کرد: زائرانی که امکان خرید ارز عراقی در شهرهای عراق را دارند تحویل ارز از بانک ملی را به تعویق بیاندازند تا از ازدحام موجود کاسته شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان