//
کدخبر: ۱۳۲۵۶۷ //

صادرات نفت کویت به آمریکا پس از ۲۸ سال متوقف شد

کویت برای اولین بار پس از حمله صدام حسین در سال 1990، صادرات نفت خود را به آمریکا قطع کرد.

صادرات نفت کویت به آمریکا پس از ۲۸ سال متوقف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

توقف صادرات به آمریکا آخرین نشانه افزایش ناگهانی تقاضا برای نفت در آسیاست. پس از وضع دوباره تحریم های آمریکا علیه ایران و افزایش تولید نفت آمریکا ، مسیرهای تجارت نفت در حال جابجا شدن هستند.

طبق موسسه اطلاعات انرژی آمریکا واردات نفت خام کویت به آمریکا از اواخر ماه سپتامبر به صفر رسید. داد و ستد نفتی با آمریکا از ماه مه 1992 متوقف نشده بود.

کویت در حال انتقال بشکه های نفت خود به یک بازار آسیایی پر منفعت تر به جای آمریکاست. جایی که قیمت این نوع نفت خام متوسط سولفور بالا گرانتر است.

طبق محاسبات بلومبرگ بر اساس قیمت شاخص و قیمت رسمی فروش کویت ، قیمت نفت این کشور در آسیا بشکه ای 80 دلار است. قیمت آن برای آمریکا 79 دلار بود. نفت کویت در اروپا حدود 76 دلار فروخته می‌شود.

اندی لیپو ، رئیس موسسه لیپو گفت:« تحریم های ایران فرصتی است برای کشورهای دیگر تا بیشتر در آسیا نفت بفروشند تا آمریکا».

در حالیکه کویت صادرات خود به آمریکا را متوقف کرده است ، برای تولید خود در میادین نفتی مشترک با عربستان سعودی محدودیت‌هاdی دارد. هر دو کشور قبلا روزی 500 هزار بشکه از این میادین نفت تولید می‌کردند. تولید نفت در این میادین مرزی سه سال پیش متوقف شد. اکنون هر دو کشور برای دوباره فعال کردن آن در حال مذاکره هستند.

کویت بین سال‌های 2012 و 2014 سهم بازار را در آمریکا از عربستان و عراق گرفت و در برخی ماه ها بیش از 400 هزار بشکه در روز نفت به آمریکا صادر می‌کرد. پس از آن صادرات نفت کویت به آمریکا به شدت کاهش یافت و ریاض و بغداد شروع به افزایش صادرات کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان